Listopad dobry dla Google, zły dla Microsoftu i Yahoo!

Strona główna Aktualności

O autorze

Administrator infrastruktury obsługującej portal dobreprogramy i pasjonat nowych technologii spod różnych znaków. Przed pracą miłośnik gry w squasha, po pracy fan Formuły 1.

Dla Microsoftu i jego wyszukiwarki Windows Live Search listopad 2008 okazał się kolejnym złym miesiącem, podobnie jak dla Yahoo! Search. Zadowolony może być tylko Google.

Według badania przeprowadzonego przez Nielsen Online wśród użytkowników w Stanach Zjednoczonych, liczba zapytań kierowanych do wyszukiwarki Windows Live Search spadła w listopadzie rok do roku aż o blisko 17%. Udział Microsoftu na rynku wyszukiwarek spadł przez to do 9,1%. Nieco lepiej spisywała się wyszukiwarka Yahoo! - liczba zapytań spadła tylko o 1,4%, co daje udział w rynku na poziomie 16,1%. Jedynym zadowolnym z "wielkiej trójki" może być Google, który zanotował wzrost liczby zapytań o ponad 21% i pozostaje pewnym liderem rynku z wynikiem 64,1% wszystkich wyszukiwań.

Oszacowano, że w samym tylko listopadzie w Stanach Zjednoczonych użytkownicy wysłali do wyszukiwarek łącznie ponad 8 miliardów zapytań, co stanowi wzrost o prawie 10% w porównaniu z listopadem roku ubiegłego. Chociaż liczba zapytań stale i dynamicznie rośnie, to ani Microsoft ani Yahoo! nie potrafią przebić się ze swoją ofertą i zabrać choć kilka punktów procentowych Google. W październiku liczba zapytań do wyszukiwarki Microsoft również spadła, o 19%. Yahoo! zanotowało wówczas spadek o 12%.

© dobreprogramy

Komentarze

Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieRecenzja Xiaomi Mi Mix 2S. Naprawdę świetnie, ale jeszcze bez perfekcji