reklama

Office 365 utrzymuje tempo wzrostu. Aplikacje dla ekranów dotykowych w drodze

Strona główna Aktualności

O autorze

Z wykształcenia dziennikarz prasowy, prywatnie miłośnik nowych technologii, które mają ułatwiać codzienne życie. Jako niereformowalny fan rozrywki komputerowej, zaangażowany w społeczność gier Valve.

Grono osób korzystających z pakietu Office 365 rośnie w stałym tempie — podczas spotkania z analitykami Amy Hood podała, że baza użytkowników wersji Home Premium obejmuje już ponad 2 mln ludzi. To o okrągły milion więcej niż w maju 2013 r., kiedy to Microsoft chwalił się przekroczeniem bariery miliona użytkowników w ciągu niecałych czterech miesięcy od styczniowej premiery. W sumie w minionym roku fiskalnym pakiet biurowy wygenerował ponad 1,5 mld dolarów przychodu.

Choć najnowsze wersje Office (zarówno 365, jak i 2013) oferują tryb przystosowany do ekranów dotykowych, ich obsługa w ten sposób wciąż pozostawia nieco do życzenia. Koncern zdaje sobie z tego sprawę — Qi Lu z Microsoftu poinformował, że prace nad aplikacjami zaprojektowanymi od podstaw z myślą o interfejsie dotykowym już się rozpoczęły. Co więcej, mają one trafić nie tylko na urządzenia działające pod kontrolą systemów z rodziny Windows. Szczegóły póki co owiane są tajemnicą, ale możemy domyślać się, że chodzi m.in. o zaoferowanie aplikacji Office Mobile na tabletach z Androidem. W ten sposób koncern mógłby nawiązać walkę z pakietem Quickoffice, który skutecznie wypełnia tę lukę.

Urządzenia mobilne są zresztą o tyle istotne, że Microsoft zdaje sobie sprawę, iż na tym rynku odgrywa znikomą rolę. Nie mamy w nim praktycznie żadnego udziału. Mimo to pozostaję optymistą, bo za każdym razem, gdy zdarza się taka sytuacja, traktuję ją jak okazję do gwałtownego rozwoju — stwierdził Steve Ballmer. Ustępujący CEO ponownie przyznał, że w swojej karierze najbardziej żałuje początku ubiegłej dekady, gdy zespół przesadnie skupił się na rozwoju systemu Windows i w efekcie zabrakło utalentowanych osób do pracy przy telefonach.

© dobreprogramy

Komentarze

reklama