r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

ShowMax porywa Polaków, Netflix niekoniecznie – a co z Cda.pl?

Strona główna AktualnościINTERNET

Gemius przedstawił kolejną odsłonę swojego badania polskiego Internetu, w tym badania segmentu rynku szczególnie interesującego – serwisów VoD. A właściwie to należałoby powiedzieć wybranych serwisów VoD. Z zestawienia zniknął bowiem serwis najważniejszy i najpopularniejszy w tej kategorii polskiej Sieci, czyli Cda.pl.

Jeszcze na początku tego roku Gemius śmiało umieszczał Cda.pl w rankingu Top5 serwisów VoD, i to na pierwszym miejscu, z łącznym zasięgiem 27,3%, co przekładać się miało na 7,5 mln użytkowników miesięcznie. Drugi w kolejności Vod.pl miał wówczas niemal o połowę mniejszy, 14,9%, słynny Netflix nie zdołał nawet wejść do zestawienia. Mija kilka miesięcy i widzimy zgoła inną sytuację, przynajmniej w rankingu.

Według badania liderem rynku VoD w Polsce w marcu 2017 r. nagle stał się wspomniany Vod.pl (13,42%), przed Player.pl (11,37%) i uwaga… niedawno debiutującym u nas ShowMaxem. Ten pochodzący z Południowej Afryki serwis świetnie wyczuł polski rynek, może pochwalić się zasięgiem 9,48%, ponad 2,6 mln użytkowników i 13 milionami odsłon. Większość odwiedza go chyba tylko z ciekawości, bo średni czas korzystania nie przekracza 4 minut. To jednak jakiś postęp, w lutym miał średni czas oglądania ledwie 2 minuty 38 sekund.

r   e   k   l   a   m   a

Na tym tle netfliksowa konkurencja, która zajęła 9. miejsce w rankingu (zasięg 2,47%, 680 tys. użytkowników, 9,8 mln odsłon, średni czas korzystania niespełna 12 minut) wypada naprawdę słabo. Nie pomoże nawet typowe tłumaczenie, że w badaniu uwzględnia się tylko stronę internetową, podczas gdy większość użytkowników Netflixa korzysta z aplikacji mobilnej. Nie, wcale nie korzysta. Gemius zmierzył też popularność mobilnej aplikacji tego serwisu, ma niespełna 100 tys. użytkowników miesięcznie.

ShowMaxowi w tej rywalizacji z Netflixem pomóc musiało postawienie na rodzime produkcje. Sam Gemius wskazuje tutaj na rolę etiudy „Ksiądz” Wojciecha Smarzowskiego, intensywnie reklamowaną w całej polskiej Sieci. Tymczasem jeśli chodzi o polskie produkcje, Netflix wciąż nie ma nic specjalnego do zaoferowania, to oferta dla polskich młodych pięknych „millenialsów” z wielkich miast, person niezbyt podobnych do przeciętnego Polaka. Dlatego można sądzić, że perspektywy wzrostu Netflixa nie są u nas za duże – kto z niego miał skorzystać, już to zrobił.

Zainteresowanie „polszczyzną” widać też po popularności serwisu VoD Telewizji Polskiej. Vod.tvp.pl urosło nieco od wydania grudniowego rankingu Top5 (zasięg z 8,9% wzrósł na 9,44%), co jednak najważniejsze, bardzo długo potrafi utrzymać u siebie użytkowników – średni czas korzystania to aż 3 godziny 21 minut.

No dobrze, a co ze wspomnianym Cda.pl? Jego zniknięcie nie może zostać potraktowane inaczej jak decyzja polityczna. Pozostał on bowiem w rankingu ogólnym Gemiusa. Choć między lutym a marcem zasięg poważnie mu się skurczył (o ponad 720 tys. użytkowników), wciąż w rankingu VoD byłby numerem jeden – z zasięgiem 26,7%, 7,3 mln użytkowników i 125 mln odsłon.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   

Trwa konkurs "Ogól naczelnego", w którym codziennie możecie wygrać najnowsze maszynki systemowe Hydro Connect 5 marki Wilkinson Sword.

Więcej informacji

Gratulacje!

znalezione maszynki:

Twój czas:

Ogól Naczelnego!
Znalazłeś(aś) 10 maszynek Wilkinson Sword
oraz ogoliłaś naszego naczelnego!
Przejdź do rankingu
Podpowiedź: Przyciśnij lewy przycisk myszki i poruszaj nią, aby ogolić brodę.