r   e   k   l   a   m   a
reklama

YouTube na Google I/O: 360° w TV i baloniki za pieniądze

Strona główna Aktualności

O autorze

Hodowca maszyn wirtualnych i psów, poza tym stary linuksiarz, bonvivant i śmieszek. W 2012 roku napisał na DP o algorytmie haszowania Keccak i wciąż pamięta, jak on działa.

YouTube – tym serwisem żyje młode pokolenie, z niego czerpie rozrywkę i wiedzę. Na tegorocznym Google I/O nie mogło zabraknąć serwisu oglądanego przez miliard osób miesięcznie, szczególnie teraz, gdy coraz więcej osób zaczyna oglądać wideo na znacznie bardziej niewolnym i zamkniętym serwisie, tj. Facebooku. I od właśnie pochwały otwartości i dostępności YouTube’a zaczęła swoje wystąpienie Suzan Wojcicki, CEO serwisu.

Każdego dnia użytkownicy oglądają na YouTube miliard godzin wideo, traktując ten serwis nie tylko jako katalog klipów, ale też platformę komunikacji, na której toczą się burzliwe często rozmowy. Z tych rozmów wynikają przeróżne rzeczy – Wojcicki wspomniała o małym chłopcu, który dzięki takim rozmowom otrzymał wydrukowaną na drukarce 3D protezę ręki.

Chwytające za serce historie to nie wszystko. Od strony technicznej YouTube zdecydowanie przeniosło się na urządzenia mobilne, już 60% ruchu pochodzi z nich. Do tego rośnie popularność aplikacji YouTube na telewizorach smart, przystawkach telewizyjnych i konsolach.

A co nowego dla tych platform? 360 stopni. Przesuwając widok pilotem, możemy oglądać wideo pod dowolnym kątem – dotyczyć to ma także nagrań na żywo. Ciężko będzie telewizji przyszłości uniknąć wpadek.

Kolejna ciekawa rzecz to Super Chat – coś w rodzaju mechanizmu finansowego wspomagania youtuberów przez ich fanów. Sponsorowane wiadomości zostają podświetlone w czacie, im więcej pieniędzy, tym bardziej spektakularne podświetlenie, więcej latających balonów. No cóż, ktoś tu musiał wcześniej używać Twitcha.

© dobreprogramy

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieSnap ma się coraz gorzej. A jego twórca jest najlepiej opłacanym na świecie prezesem