Alexa rzuciła wyzwanie 10-latce. Kazała jej włożyć monetę do gniazdka

Alexa rzuciła wyzwanie 10‑latce. Kazała jej włożyć monetę do gniazdka

Alexa rzuciła wyzwanie 10-latce. Kazała jej włożyć monetę do gniazdka
Źródło zdjęć: © YouTube
Konrad Siwik
29.12.2021 16:08

Absurdalne wyzwania uskuteczniane przez młodzież na TikToku znów dały się we znaki. Alexa, czyli asystent głosowy Amazonu, kazał 10-latce dotknąć monetą odsłoniętych styków wtyczki do połowy włożonej do kontaktu. Amazon zaktualizował swoje oprogramowanie po całym incydencie.

Sytuacja, która wydarzyła się podczas jednej z rodzinnych zabaw w Stanach Zjednoczonych, pokazuje, jak niebezpieczne mogą być wyzwania rozpowszechniane przez użytkowników TikToka. Kristin Livdahl, matka 10-latki, opisała na Twitterze incydent, do którego doszło podczas zabawy w wyzwania.

"Wykonywaliśmy wcześniej kilka fizycznych wyzwań od nauczyciela wychowania fizycznego na YouTube, takich jak kładzenie się i przewracanie trzymając but na stopie. Zła pogoda na zewnątrz. Ona po prostu chciała jeszcze jednego wyzwania" – tłumaczyła Livdahl w rozmowie z BBC.

Wyzwanie z monetą

Sugestia pojawiła się po tym, jak dziewczynka poprosiła Alexę o "wyzwanie do wykonania". Wtedy głośnik Echo zaproponował udział w wyzwaniu, które "znalazł w sieci". "Podłącz ładowarkę do telefonu mniej więcej w połowie drogi do gniazdka ściennego, a następnie dotknij monetą odsłoniętych styków" – powiedział inteligentny głośnik.

Niebezpieczna aktywność, znana jako "penny challenge", zaczęła krążyć na TikToku i w innych serwisach społecznościowych około rok temu. Livdahl słysząc, jak głośnik proponuje jej córce wyzwanie z monetą, interweniowała, krzycząc: "Nie, Alexa, nie!". Dodała również, że jej córka jest "zbyt mądra, by zrobić coś takiego".

Amazon naprawił błąd

Amazon poinformował, że błąd został naprawiony od razu, jak tylko firma dowiedziała się, że jej produkt rzucił niebezpieczne wyzwanie 10-latce. Firma przekazała BBC w oświadczeniu, że zaktualizował Alexę, aby zapobiec polecaniu przez asystenta takiej aktywności w przyszłości.

"Zaufanie klientów leży w centrum całej naszej działalności, a Alexa jest zaprojektowana tak, aby dostarczać klientom dokładnych, istotnych i pomocnych informacji" – podał Amazon w oświadczeniu. "Jak tylko zostaliśmy uświadomieni o tym błędzie, podjęliśmy szybkie działania, aby go naprawić".

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (46)