Disney odcina się od Facebooka. Największy reklamodawca nie chce zarabiać na hejcie

Disney odcina się od Facebooka. Największy reklamodawca nie chce zarabiać na hejcie20.07.2020 12:33
fot. Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images

Jak donosi magazyn Variety, Disney właśnie podjął decyzję o wstrzymaniu reklam usługi Disney+ na Facebooku w Stanach Zjednoczonych.

Amerykańska korporacja jest największym reklamodawcą Facebooka, a firma Zuckerberga niewątpliwie odczuje ten cios. Wygląda na to, że Disney, jak wiele innych znanych marek, nie ma zamiaru przykładać się do czerpania zysków z hejtu.

Disney bojkotuje Facebooka w kampanii #StopHateForProfit dołączając do innych znanych marek

Obecnie toczy się kampania (stop wzbogacaniu się na hejcie), w której wzięły już udział firmy Unilever, Coca-Cola, PlayStation, Microsoft, Starbucks, Verizon i wiele innych. Większość z nich zawiesiło reklamy w USA, ale i część firm dokonało tego na skalę globalną.

Warto podkreślić, że Disney jest największym reklamodawcą Facebooka, a w pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku gigant wydał aż 210 milionów dolarów na reklamy Disney+ na platformie Zuckerberga w USA. A to tylko jeden z wielu produktów marketingowych, jakimi dysponuje Disney.

lista największych reklamodawców na Facebooku z 2018 r., fot. Statista
lista największych reklamodawców na Facebooku z 2018 r., fot. Statista

Według nowego raportu Wall Street Journal, konglomerat rozważa także podobne kroki w przypadku innych swoich marek (i zaprzestał reklamodawstwa Hulu na Instagramie).

Facebook twierdzi, że walczy z hejtem, ponieważ "tak trzeba"

7 lipca 2020 Sheryl Sandberg, kierownik operacyjny Facebooka napisała na firmowym blogu, że firma kategorycznie przeciwstawia się hejtowi. Sandberg twierdzi, że postawa firmy nie jest podyktowana względami finansowymi, ani presją reklamodawców, lecz tym, że to jedyne słuszne rozwiązanie.

Co ciekawe, Facebook rozważa wprowadzenie zakazu reklam politycznych, ze względu na możliwość nieuczciwej ingerencji w wybory prezydenckie w USA w 2020 r. W zeszłym roku podobną decyzję podjął Twitter, którego CEO Jack Dorsey był zniesmaczony brakiem inicjatywy ze strony Zuckerberga.

[frame]Facebook na Androida i iOS-a jest dostępny w naszym katalogu oprogramowania.[/frame]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.