Apple ma dość rasizmu i niesprawiedliwości społecznych. Firma zakłada fundusz pomocy
Tim Cook, szef Apple, ogłosił założenie funduszu pomocy społecznej. Nazywa się Racial Equity and Justice Initiative, a przewodzić będzie mu dyrektor ochrony środowiska w firmie, Lisa Jackson. Apple chce otworzyć możliwości edukacyjne dla osób rasy czarnej i mieszanej.
Apple chce kresu rasizmu. Ma zamiar być przodownikiem zmiany
– Nasze przedsięwzięcie ma przeciwstawić się systemowym barierom, jakie ograbiają z możliwości "czarne" i "kolorowe" społeczności i odbierają im szanse na godne życie – mówił Tim Cook, CEO Apple.
Apple ma przeznaczyć 100 milionów dolarów na fundusz pomocy społecznej. Nie jest to jedyna firma, która chce przyczynić się do zmian w traktowaniu osób czarnoskórych, ale Apple poczyniło największe ku temu kroki.
Dla porównania Amazon ofiarował 10 milionów dolarów organizacjom przeciwdziałającym niesprawiedliwości społecznej i tyle samo przekazał Facebook grupom działającym w zakresie walki z rasizmem. Z kolei Google podarowało 12 milionów dolarów organizacjom zwalczającym nierówności na tle rasowym. Microsoft również ostatnio zapowiedział szersze działania w tej dziedzinie.
Jak walkę o równość widzi Apple?
Firma Tima Cooka planuje zawiązywać więcej relacji biznesowych z firmami będącymi w rękach afroamerykańskich i czarnoskórych właścicieli. Zmiany te mają obowiązywać m.in. w łańcuchu zaopatrzeniowym firmy.
Dodatkowo Apple planuje założyć specjalny obóz szkoleniowy dla czarnoskórych deweloperów oraz przedsiębiorców, aby mogli dzielić się tam najlepszymi praktykami w obszarze IT.
Apple chce także ściślej współpracować z historycznie "czarnymi" uczelniami (uniwersytetami i koledżami). Gigant z Cupertino ponadto ma zatrudniać jeszcze więcej deweloperów z grup społecznych, które do tej uzna za "niedostatecznie reprezentowane".
W zeszłym tygodniu Tim Cook opublikował wpis na stronie Apple, w którym zaznaczył wprost, że "musimy starać się bardziej" w temacie przeciwstawiania się rasizmowi. Działania Apple wpisują się w serię kampanii społecznych dużych korporacji, jakie miały miejsce po brutalnym zabójstwie George'a Floyda przez (zwolnionego już) funkcjonariusza policji w USA.