Bety odstraszają użytkowników?

Bety odstraszają użytkowników?
29.05.2009 16:30
Adam Wróblewski
Adam Wróblewski

Wiele wskazuje na to, że być może już wkrótce usługi Google,które przy nazwach posiadają dopisek beta, przemianowane zostaną nawersje finalne. Z tego powodu wiele instytucji wychodzi zzałożenia, że owe produkty są w fazie testów i odkłada w czasie ichprodukcyjne wdrożenie. Do takich wniosków doszli pracownicy Google podczas odbywającej sięw tym tygodniu Google I/O Conference. Powszechnie przyjęło się, żeoznaczenie "beta" informuje, że produkt nie jest jeszcze w wersjifinalnej, a więc podczas jego używania mogą występować mniej lubbardziej uciążliwe problemy. O ile w przypadku użytkownikówdomowych oznaczenie to faktycznie przy nazwach wielu usług nierodzi obaw, problem pojawia się w przypadku firm, które rozważająinwestycję w wykorzystywanie pewnych usług - bądź co bądźpozostających w fazie testowej. Przykładem takiej aplikacji może być Google Apps, którego co prawdafinalna, komercyjna wersja Premier Edition nie posiada oznaczeniaBeta, jednak wiele aplikacji wchodzących w jej skład już nie.Najlepiej widocznym tego przykładem mogą być Gmail i inne aplikacjeskładające się na Google Docs. Pomimo, że od ich premiery minęłokilka lat i firma początkowo zapowiadała wydanie wkrótce wersjioznaczonych jako finalne, do tej pory większość pozostaje w faziebety.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)