Klienci sieci Play na celowniku oszustów. "Bądźcie czujni i ostrzeżcie znajomych"

CSIRT KNF odnotował kolejne próby wyłudzenia danych klientów sieci Play za pośrednictwem fałszywych faktur.

Klienci sieci Play są narażeni na oszustwo
Klienci sieci Play są narażeni na oszustwo
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Fałszywa faktura to popularny wśród oszustów schemat działania. Użytkownik otrzymuje wiadomość e-mail z niebezpiecznym załącznikiem, który przenosi go do spreparowanej strony internetowej. Ta - pod pretekstem uzyskania danych na temat zaległej płatności - stara się wyłudzić dane do logowania do konta. Chwila nieuwagi i login oraz hasło trafiają do oszustów.

"Bądźcie czujni i ostrzeżcie znajomych!" - apeluje Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Play - jak rozpoznać fałszywą fakturę?

W przykładzie przytoczonym przez CSIRT KNF oszuści przekonująco spreparowali treść wiadomości, ale lampkę ostrzegawczą powinien zapalić adres e-mail, z którego ją wysłano. Żaden operator nie pozwoliłby sobie na wysyłanie faktur z adresu zawierającego losowy ciąg znaków i domenę @150mail.

Play wysyła swoje faktury z adresu awizo@mojefinanseplay.pl. Operator zauważa jednak na swojej stronie, że sam widoczny nadawca nie jest gwarantem autentyczności wiadomości, bo oszustom zdarza się korzystać z technik skutkującym wyświetlaniem fałszywego adresu nadawcy.

Sieć rekomenduje przeglądanie faktur w aplikacji Play24 oraz używanie specjalnych kodów:

  • *124# i naciśnij przycisk dzwonienia – sprawdzisz numer rachunku bankowego i kwotę do zapłaty,
  • *125# i naciśnij przycisk dzwonienia – potwierdzisz dane z faktury: datę wystawienia, termin płatności, kwotę i numer rachunku.

Miron Nurski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (4)