Korzystasz z YouTube Shorts? Przygotuj się na więcej treści AI

YouTube Shorts wprowadza nowe narzędzie AI, które przekształca zdjęcia w dynamiczne klipy wideo. Funkcja ta ma na celu pobudzenie kreatywności użytkowników platformy.

Więcej AI na YouTube (Klaudia Radecka/NurPhoto via Getty Images)
Więcej AI na YouTube (Klaudia Radecka/NurPhoto via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | NurPhoto

Google wprowadza nowe opcje AI, które pozwalają na przekształcenie statycznych zdjęć w krótkie, sześciosekundowe klipy wideo. Co prawda nie jest to szczególnie odkrywcza funkcja (występuje na innych platformach), ale wyraźnie pokazuje, jak nasila się trend związany ze sztuczną inteligencją.

YouTube Shorts z nową funkcją AI

Dzięki tej funkcji twórcy treści mogą dodawać subtelne ruchy i animacje do swoich zdjęć, co ma na celu pobudzenie kreatywności. Natomiast dla użytkowników oznacza to jedno - więcej treści AI na platformie.

Nowe narzędzie AI jest zintegrowane z YouTube Shorts, co ułatwia jego użycie dla twórców już korzystających z platformy. Oprócz tego, YouTube wprowadza efekty AI, które pozwalają na przekształcanie prostych rysunków w artystyczne obrazy oraz stosowanie zabawnych filtrów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Sławosz, Sławosz!". Polski astronauta powitany po wylądowaniu w Polsce

Każdy klip generowany przez AI będzie oznaczony znakiem wodnym Google SynthID, co pozwoli widzom odróżnić treści stworzone przez ludzi od tych generowanych przez maszyny. Wprowadzenie tych funkcji ma na celu zwiększenie konkurencyjności YouTube w obliczu rosnącej popularności TikToka oraz Instagram Reels w kontekście krótkich treści wideo.

Jeszcze nie w Polsce

Należy odnotować, że funkcja jest dostępna dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. Jeszcze w tym roku pojawi się w kolejnych regionach.

Co istotne, podobne rozwiązanie trafi również do Google Photos. Na oficjalnym blogu Google napisano, że funkcja przekształcania zdjęć jest dostępna w Stanach Zjednoczonych na urządzeniach z systemem Android i iOS.

Google z jednej strony stawia na rozwój AI, a z drugiej strony konsekwentnie walczy z niskiej jakości filmami tworzonymi przez generatywną sztuczną inteligencję, czego wyrazem są nowe zasady YouTube.

Sebastian Barysz, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (12)