mpFirma mpFirma 21.3.24

Strona główna Mac Firma Programy do prowadzenia firmy
Pobierz program

mpFirma to wszechstronny, wieloplatformowy program wspomagający prowadzenie własnej firmy. Program zawiera moduły do zarządzania magazynem, zamówieniami, kontrahentami, serwisem, ofertami, sprzedażą, rejestrami, rozliczeniami i płatnościami, a także może wymieniać dane i integrować się z innymi programami i usługami. W jednej bazie, zdalnej lub lokalnej, można mieć kilka kont użytkownika i prowadzić kilka firm lub kilka oddziałów z osobnymi magazynami.

Uwaga! Od 1 stycznia 2018 r. wprowadzony zostaje obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT i przesyłaniu jej jako Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK). Program mpFirma jest przygotowany na te zmiany i pozwala na wygenerowanie plików JPK-VAT, JPK-FA i JPK-MAG.

mpFirma dostarcza wszystkie narzędzia, które mogą przydać się przy prowadzeniu firmy. Program pozwala na pełną obsługę dokumentów, w tym faktur VAT (także walutowych, gdzie automatycznie pobiera kurs walut), faktur cyklicznych, WNT, eksportowych, marży, proforma, RR, Zaliczek, Korekt i Not wewnętrznych. Faktury można wystawiać po polsku, angielsku, niemiecku lub w dwóch językach. Obsługa rozliczeń obejmuje metodę kasową, samofakurowanie, odwrotne obciążenie i procedury marży. Faktury można umportować w formatach XML, CSV i EDI++ i wielu innych, a także drukować na drukarkach fiskalnych, jeśli mają taką możliwość. Program współpracuje też z czytnikami kodów kreskowych.

Zaletą programu mpFirma jest obsługa wielu magazynów, także walutowych, wielu cenników, automatycznego naliczania marży, wszystkich typów dokumentów magazynowych (PZ, WZ, PW, RW, Remanent, Spis z natury, Bilans otwarcia i inne) i kasowych (KP i KW). Można prowadzić pełną gospodarkę magazynową lub uproszczony indeks produktów. Zamówienia przychodzące i wychodzące można też importować w różnych formatach i z różnych źródeł. Program pozwala też przygotować oferty i monitorować relacje z klientami i kontrahentami. Integracja z usługami firm kurierskich (DHL, GLS, DPD, K-EX, Siódemka) znacznie ułatwia logistykę – można nadać paczkę wprost z mpFirmy.

mpFirma zawiera kilka szablonów wydruku dla faktur, zamówień, dokumentów, ofert i zaadresowanych kopert, które można dostosować do potrzeb własnej firmy we wbudowanym edytorze. Dokumenty można wysyłać w postaci elektronicznej lub papierowej, za pośrednictwem Postivo. Na podstawie wprowadzonych danych można też generować raporty i przeglądać statystyki sprzedaży, przychodu czy rozchodu, a także prowadzić rejestr dokumentów. Ponadto program umożliwia obsługę płatności, księgowanie przelewów i wpłat oraz rozliczanie klientów.

Kopie zapasowe danych są tworzone automatycznie w tle. Bazy danych są kompatybilne między wersją dla Windowsa i macOS i nie jest potrzebne zewnętrzne oprogramowanie, by korzystać z mpFirmy. Dane można bez problemu przenieść na inny system. Można też pracować na bazie zdalnej (na przykład w sieci lokalnej firmy) z różnych systemów operacyjnych. Użytkownicy mogą wtedy mieć różne uprawnienia i dostęp do różnych modułów.

Lista ważniejszych modułów programu mpFirma obejmuje:

  • Moduł Magazyn pozwala na prowadzenie pełnej gospodarki magazynowej na dowolnej liczbie magazynów, także walutowych i zawierających nieograniczoną liczbę cenników. Zawartość można też kolejkować na różne sposoby (FIFO, LIFO)
  • Moduł Sprzedaż i Zakup umożliwia wystawianie różnego rodzaju faktur, rachunków i paragonów. mpFirma obsługuje drukarki fiskalne, kasy fiskalne i czytniki kodów kreskowych. Dokumenty można drukować w różnych językach i walutach
  • Moduł Kontrahenci umożliwia gromadzenie informacji na temat kontrahentów. Można określić indywidualne cenniki, formy płatności, kredyty kupieckie, przypisać pracowników do obsługi konkretnego podmiotu, planować zadania do wykonania czy prowadzić tematy (interesy)
  • Moduł Zamówienia pozwala na obsługę zamówień przychodzących i wychodzących, w tym import zamówień z zewnętrznych źródeł i plików (pliki XML (format Allegro), CSV (Amazon, eBay) i inne)
  • Moduł Oferty służy do na przygotowywania ofert dla klientów, ma możliwość przygotowania różnych szablonów ofert i eksportowania ich w wielu formatach
  • Moduł CRM umożliwia klasyczne zarządzanie relacjami z klientami, pozwala na przygotowywanie kampanii reklamowych, wysyłkę mailingów, masowych SMS-ów (integracja z SMSAPI.pl), przypomnień i tym podobnych
  • Moduł Płatności informuje o saldzie kontrahentów, pozwala na wysyłanie wezwań do zapłaty z obliczonymi odsetkami, a przy tym pozwala na prowadzenie dowolnie wielu kas, przyjmowanie wpłat KP i wypłat KW oraz tworzenie raportów kasowych
  • Moduł Rejestr wyciągów bankowych umożliwia import wyciągów w różnych formatach i pozwala na wprowadzanie wykonywanych i planowanych przelewów
  • Moduł Rejestr oprogramowania służy do zarządzania oprogramowaniem w firmie i przypomina o kończących się licencjach. Program pozwala też prowadzić rejestr sprzętu, pojazdów i usług abonamentowych
  • Moduł Rejestr haseł i PIN-ów pozwala na przechowywanie poufnych informacji, typu hasła do serwerów, poczty e-mail i informacje o kartach płatniczych
  • Moduł Rozliczenia cykliczne pozwala na prowadzenie cyklicznych rozliczeń z klientami, umożliwia tworzenie wielu nieograniczonych list kontrahentów, prowadzonych w różnych walutach. Dla każdej listy można zdefiniować plan spłaty lub ustawić generator z dowolnym cyklem
  • Serwis i Naprawy to specjalistyczny moduł wspomagający prowadzenie dowolnego serwisu i obsługę reklamacji, przyjmowanie zleceń serwisowych, drukowanie pokwitowań dla klientów i nadawanie numerów RMA

Program jest dostępny w abonamencie. Można też korzystać z różnych modeli pomocy technicznej, w tym pomocy zdalnej.

© dobreprogramy

Recenzje użytkowników

Zaloguj się, aby dodać swoją recenzję!