Nowość w PKO BP. Możesz włączyć dodatkowe zabezpieczenie

PKO BP
PKO BP
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Konrad Zelazowski
Oskar Ziomek

22.05.2024 08:10, aktual.: 22.05.2024 09:14

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Bank PKO udostępnił klientom nowe zabezpieczenie na etapie logowania. System bankowości może sprawdzić dwa elementy, aby wykluczyć w ten sposób, że na konto próbuje zalogować się nieuprawniona osoba. Nowe zabezpieczenie logowania w PKO BP wymaga dodatkowego zatwierdzenia.

PKO BP wprowadza dla chętnych nowy rodzaj zabezpieczenia behawioralnego podczas logowania do bankowości internetowej. Bank nie podaje wielu szczegółów związanych z tym rozwiązaniem, tłumacząc jedynie, że system może sprawdzić parametry urządzenia, z którego loguje się użytkownik (komputer stacjonarny, laptop, telefon, tablet) oraz przeanalizować cechy zachowania podczas korzystania z iPKO - sposób i tempo korzystania z myszy czy klawiatury lub korzystania z ekranu dotykowego urządzenia.

Aby skorzystać z nowej opcji w PKO BP, konieczne jest zalogowanie się do bankowości iPKO, gdzie użytkownik zobaczy propozycję włączenia nowego zabezpieczenia. Dalej konieczne będzie wyrażenie niezbędnych zgód oraz autoryzacja. "Dzięki temu możesz zyskać dodatkową ochronę przed cyberprzestępcami" - tłumaczy klientom PKO BP.

W PKO BP nowa metoda potwierdza logowanie do do iPKO. Zamiast niej klienci mogą korzystać również z logowania dwuetapowego lub korzystać z wybranego narzędzia autoryzacji. Należy pamiętać, że w niektórych przypadkach PKO BP mimo przekonania klienta, że dodatkowa autoryzacja nie jest konieczna, może jej dla bezpieczeństwa wymagać - na przykład gdy wykorzystywany jest tryb incognito w przeglądarce, w użyciu jest usługa VPN lub użytkownik nie zgodził się na zapisywanie ciasteczek.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Podobne zabezpieczenia wprowadził niedawno także Velo Bank, podając wprost, że będzie analizować m.in. sposób trzymania telefonu, w przypadku korzystania z aplikacji mobilnej. Jeśli system wykryje korzystanie z bankowości internetowej przez niepowołaną osobę na podstawie wypracowanych wzorców, właściciel konta zostanie poinformowany o podejrzanych transakcjach, a w skrajnych sytuacjach mogą być one nawet automatycznie odrzucane.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Brak danych.
Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (72)