Snapchat rozpozna zawartość zdjęcia i dostarczy do niego sponsorowany filtr

Snapchat rozpozna zawartość zdjęcia i dostarczy do niego sponsorowany filtr

Snapchat rozpozna zawartość zdjęcia i dostarczy do niego sponsorowany filtr
20.07.2016 11:20

Snapchat chce wprowadzić pojęcie targetowania reklam na nowypoziom. Źródłem danych o użytkowniku mogą być przecieżzdjęcia, jakie robi za pomocą aplikacji. I to nie metadanetowarzyszące zdjęciom (np. współrzędne GPS), ale sama ichzawartość. Producent aplikacji złożył wniosek patentowy, któryopisuje technologię pozwalającą rozpoznać przedmioty na zdjęciu,by na tej podstawie zaoferować reklamowe filtry.

Wspomagana rzeczywistość wyrasta na wielki biznes. Zanim jeszczepojawił się Pokemon GO, furorę robiły wśród użytkownikówfiltryna Snapchacie, pozwalające nałożyć na zdjęcie czy wideointeraktywne animacje, czy też zamienić się twarzą z inną osobą(i nie tylko osobą). Nowy pomysł producenta popularnegokomunikatora jest rozwinięciem tej idei, który przenosi koncepcjęsłów kluczowych dla wyszukiwarek prosto w Augmented Reality.

Empire State Building na fotografii? Dołóżmy mu King Konga
Empire State Building na fotografii? Dołóżmy mu King Konga

Wniosek patentowy złożony został w zeszłym roku, w lipcu zaśopublikowany nastronach amerykańskiego Urzędu Patentowego. Jego głównączęść stanowi opis rozpoznających obiekty filtrówfotograficznych, które uzupełniłyby obecne geofiltry, pozwalającena obraz nałożyć napisy i obrazki powiązane z lokalizacją. Jużdziś takie geofiltry są wykorzystywane przez reklamodawców.

Taki „inteligentny” filtr mógłby np. rozpoznać treśćzdjęcia zrobionego przez użytkownika (np. nowojorskiego EmpireState Building), by np. zaoferować mu postać King Konga, uwieszonąbudynku i opędzającą się od dwupłatowych myśliwców. Oczywiścietak samo można byłoby to wykorzystać w celach promocji biznesów –zrób zdjęcie restauracji, dostaniesz filtr zawierający obrazek zespecjalnością tej restauracji. Zrób zdjęcie kubka kawy, zobaczyszreklamę promującą picie arabiki w jakiejś pobliskiej kawiarni.

Wokół takiego rozwiązania mógłby nawet powstaćzautomatyzowany system aukcyjny, pozwalający firmom rywalizować oprawa reklamowe do przedmiotów, tak jak dziś rywalizują o słowakluczowe w wyszukiwarkach. Kto wie, może przyjdą czasy, gdy pojawiąsię usługi optymalizacji obiektów w fizycznej przestrzeni podkątem reklam, jakie mogłyby otrzymać we wspomaganejrzeczywistości.

Widzisz na zdjęciu kawę, ale jej marka zależy od tego, kto więcej zapłaci
Widzisz na zdjęciu kawę, ale jej marka zależy od tego, kto więcej zapłaci

Nie wiadomo, kiedy Snapchat takie rozwiązanie wprowadzi w życie,nie wydaje się jednak to być tylko patent dla samego patentu. Wręczprzeciwnie, bardzo dobrze wpisuje się w dotychczasowy modelbiznesowy tego komunikatora – wprowadzania ciekawych rozwiązańprogramistycznych dla zabawiania użytkowników, a późniejmonetyzowania ich poprzez sprzedawanie sponsorowanych wersjireklamodawcom.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)