VeloBank apeluje do klientów. Przypomina komunikat z 2022 roku

VeloBank apeluje do klientów. Przypomina komunikat z 2022 roku

VeloBank apeluje o ostrożność
VeloBank apeluje o ostrożność
Źródło zdjęć: © Pixabay, VeloBank
Oskar Ziomek
05.11.2023 08:46, aktualizacja: 05.11.2023 09:04

VeloBank ostrzega swoich klientów podczas logowania do bankowości internetowej. Nieustannie aktualny okazuje się problem fałszywych inwestycji oferowanych w sieci, przez które w praktyce można tylko stracić pieniądze. VeloBank odsyła do komunikatu z kwietnia 2022 roku.

Jak wówczas ostrzegał VeloBank, zagrożeniem są fałszywe oferty inwestycyjne w kryptowaluty, na rynku Forex oraz w akcje wielu spółek, w tym Orlenu, Lotosu, Tesli, CD Projektu czy PGE. Można na nie trafić w wielu miejscach, w tym w mediach społecznościowych i na spreparowanych stronach. Ostatnio oszuści preferują także bezpośrednie ataki telefoniczne - dzwonią do potencjalnych ofiar i deklarują możliwość szybkiego zysku, podszywając się na przykład pod pracowników banku.

VeloBank apeluje, by stosować się do pięciu zasad, dzięki którym każdemu uda się uniknąć oszustwa. Jak przypominają bankowcy, należy przede wszystkim:

  • uważać na oferty, które już na pierwszy rzut oka wydają się podejrzanie atrakcyjne,
  • nie ulegać presji czasu, którą mogą sugerować rozmówcy telefoniczni lub treść reklam w internecie,
  • sprawdzać opinie o danej firmie (z informacji zwrotnych od innych osób można dowiedzieć się cennych rzeczy),
  • nie udostępniać nikomu danych logowania do bankowości elektronicznej, mobilnej, kodów Blik czy danych karty płatniczej,
  • nie instalować aplikacji, do czego może przekonywać rozmówca telefoniczny - najpewniej próbuje uzyskać zdalny dostęp do komputera lub telefonu.

Ostrzeżenie VeloBanku, choć jest przypominane klientom przy logowaniu, w praktyce jest cenne dla wszystkich użytkowników internetu, niezależnie od tego, w jakim banku mają konto. Oryginalny komunikat w tej sprawie można znaleźć na stronie VeloBanku, niedawno z kolei analogiczne ostrzeżenie wydał PKO BP, rozsyłając je do klientów w formie e-maila.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (28)