r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Historia Jezusa Chrystusa napędzi sprzedaż gogli wirtualnej rzeczywistości

Strona główna AktualnościROZRYWKA

Tak jak to Biblia napędziła popularność prasy drukarskiej pana Gutenberga, tak historia życia Jezusa Chrystusa może być tym filmem, który napędzi popularność wirtualnej rzeczywistości. Siłami Autumn Products i VRWERX powstał pełnometrażowy film „Jesus VR – The Story of Christ”, który w 90 minutach próbuje ująć historię centralnej postaci chrześcijaństwa, od narodzin po męczeńską śmierć na krzyżu i zmartwychwstanie.

Film obejrzą posiadacze wszystkich popularnych obecnie gogli wirtualnej rzeczywistości (Oculus Rift, HTC Vive, PlayStation VR), jak również osoby dysponujące smartfonami Samsunga z uchwytem Gear VR. Zakończone jesienią 2015 roku zdjęcia do filmu wykonano za pomocą kamer Sony Alpha 7 i smartfonów Galaxy Note 5 z Gear VR, a nawet podobno na tekturowych goglach Cardboard. Wszystko to w natywnej rozdzielczości 4K, w pełnym widoku 360 stopni.

Reżyserem tego pionierskiego dzieła jest Dave Hansen („Hellion”, „Rozrywka”). W rolę Jezusa wcieli się zaś australijski aktor Tim Fellingham („Oszukać przeznaczenie 5”, „Hawt Bullet”). Pozostałe role przypadły Mishowi Boyko (Piotr), Christianowi Serritiello (Andrzej), Rhysowi Howellsowi (Judasz) i Matteo Carlomagno (Jan). Scenariusz wyszedł spod ręki Andre van Heerden.

r   e   k   l   a   m   a

Pojawiają się już pytania, czy nie będzie to przeniesiona do wirtualnej rzeczywistości „Pasja” Mela Gibsona – całkiem uzasadnione. W zespole pracującym nad „Jesus VR” znalazł się Enzo Sisti, który wcześniej był producentem „Pasji” Mela Gibsona, a teologicznym doradcą został ojciec William Fulco, który również doradzał przy tamtym filmie. Jeśli to się potwierdzi, to można spodziewać się, że nie będzie to produkcja łatwa w odbiorze – „Pasja” uznana została za jeden z najbardziej drastycznych filmów w historii kina. Efekt VR może to tylko spotęgować.

Reżyser już stwierdził, że dzięki wirtualnej rzeczywistości widzowie poczują, że są wśród Jezusa i jego uczniów. Enzo Sisti w swoim oświadczeniu dodał zaś, że to przełomowa opowieść o Chrystusie, która wyznaczy nowe standardy dla wirtualnej rzeczywistości.

Film trafi na cyfrowe platformy dystrybucji już na tegoroczne święta Bożego Narodzenia. Producenci gogli VR mogą tylko zacierać ręce, bez ich urządzeń wierni największej religii na świecie nie będą mogli się przecież zapoznać z tą opowieścią.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.