r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Trochę to straszne, Facebook w Polsce nie ma poważnej konkurencji

Strona główna AktualnościINTERNET

Zastanawialiście się jak wygląda polski rynek mobilnych komunikatorów i aplikacji największych portali społecznościowych? Pierwsze dwa miejsca nie powinny dla nikogo być zaskoczeniem, jednak pozycja Twittera jest już zastanawiająca. Równie ciekawie wypada czas korzystania z Messengera, zwłaszcza w porównaniu do Snapchata.

Dla wielu, zwłaszcza młodych osób najważniejszą cechą smartfona jest możliwość komunikowania się ze znajomymi z wykorzystaniem mobilnych aplikacji. W końcu bardziej tradycyjne metody to już przeżytek. Według większości młodych osób dobry mobilny system operacyjny, oprócz popularnych komunikatorów, powinien posiadać aplikacje znanych portali społecznościowych. Młode osoby coraz częściej posiadają konta na kilku serwisach, nie ograniczają się tylko do Facebooka. Szybko wchłaniają nowości i to właśnie im wiele początkujących portali zawdzięcza obecną popularność.

Dzięki badaniu przeprowadzonym przez Mobiance w maju tego roku, możemy dowiedzieć się jak sytuacja wygląda w Polsce. Pierwsze miejsca nie są żadnych zaskoczeniem. Jak mogliśmy się spodziewać, liderem jest Facebook. Z tej aplikacji skorzystało 60% użytkowników smartfonów z Androidem. Tuż za nim, z wynikiem na poziomie 51% znalazł się Messenger, a więc aplikacja umożliwiająca czat z naszymi znajomymi z Facebooka. Te wyniki przekładają się na 7,9 mln użytkowników aplikacji Facebooka i 6,7 mln Messengera. Serwis społecznościowy Marka Zuckerberga ma w Polsce bardzo silną pozycję i nic nie zapowiada, aby miało się to zmienić. Osób nie posiadających konta na tym portalu jest coraz mniej, to właśnie tutaj mamy największe szanse na znalezienie naszego znajomego. Nieliczni wybierają konkurencyjne usługi, takie jak chociażby Google+.

r   e   k   l   a   m   a

Kolejne aplikacje służące do utrzymywania kontaktu ze znajomymi muszą zadowolić się zauważalnie mniejszymi udziałami na polskim rynku. Na trzecim miejscu z 19% znalazł się Skype z którego korzysta 2,4 mln użytkowników Androida. W Polsce coraz więcej osób decyduje się na założenie konta na Instagramie. Aplikacja posiada 12% użytkowników, a więc 1,6 mln osób. Popularność Instagrama rośnie, ale należy pamiętać, że nie stanowi on bezpośredniej konkurencji dla Facebooka. Większość osób traktuje go tylko jako uzupełnienie. Jest to jak najbardziej zrozumiałe, możliwości Instagrama są niewielkie, praktycznie pozwala tylko na wrzucenia zdjęć. Należy również pamiętać, że obecnie Instagram należy do Facebooka. Tuż za Instagramem znajduje się WhatsApp. Korzysta z niego 11%, a więc 1,5 mln. Aplikacja nie wymaga zakładania żadnego dodatkowego konta, co dla wielu osób jest jej główną zaletę. Nie wymaga również identyfikatorów, WhatsApp korzysta z numeru telefonu jako identyfikatora konta, dzięki temu integruje się z skrzynką adresową, wykrywa również znajomych, którzy już korzystają z tego komunikatora. Co ciekawe, WhatsApp również należy do Facebooka.

Następne miejsce należy do Snapchata, który może pochwalić się 6% rynku. Podobnie jak w przypadku Instagrama, na założenie konta decydują się przede wszystkim młode osoby w wieku do 24 lat. Warto zauważyć, że Snapchat na długo przyciąga użytkowników. Korzystają oni z niego przez około 10 minut w ciągu dnia. To drugi wynik, pierwszy oczywiście należy do Facebooka – ponad 20 minut. Co ciekawe, najgorzej wypada Messenger z zaledwie 2 minutami. To wynik niemal dwukrotnie gorszy od Instagrama.

W badaniu Mobiance słabo wypadł Twitter, który ma zaledwie 4%, a więc korzysta z niego około 0,8 mln użytkowników Androida. Na założenie konta decydują się głównie osoby w wieku od 25 do 34 lat. Podobny trend możemy zauważyć w przypadku aplikacji Facebooka. Tam młode osoby (15-24) nie stanowią większości, jest ich 31%. To mniej niż na Twitterze, tam oni stanowią 34%. Najwięcej starszych użytkowników posiada Skype, jedna trzecia ma 35 lat i więcej. Dla nich Skype służy chociażby do komunikowania się z dziećmi.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.