Definitywny koniec PizzaPortal.pl. Serwis zamienia się w Glovo

Strona główna Aktualności
PizzaPortal.pl zmienia się w Glovo
PizzaPortal.pl zmienia się w Glovo

O autorze

PizzaPortal.pl, obok Pyszne.pl, był najstarszym w Polsce serwisem umożliwiającym zamawianie jedzenia online. Po dziesięciu latach obecności na rodzimym rynku, marka została całkowicie wchłonięta przez hiszpański startup Glovo. Tym samym zakończył się ostatni etap procesu wdrażania zmian po wykupieniu serwisu w sierpniu 2019 roku.

- Kończymy migrację, zamykając 10-letni rozdział pierwszego serwisu do zamawiania jedzenia w Polsce - mówi Tomasz Michalski, head of Performance Marketing w PizzaPortal.pl, cytowany przez serwis Wiadomości Handlowe.

Strona internetowa PizzaPortal.pl wciąż istnieje, jednak jej jedyną funkcjonalnością jest przekierowywanie na portal Glovo. Nowi użytkownicy chcący zamówić jedzenie online, muszą założyć konto na hiszpańskim portalu, gdyż dane z poprzedniego serwisu nie zostały przeniesione.

Hiszpański gigant rozwija skrzydła

Według informacji portalu DlaHandlu.pl, hiszpańska firma ma zamiar rozwijać w Warszawie specjalny zespół, który liczy obecnie 30 pracowników. - Jak dotąd zespół zasiliło 30 inżynierów i ekspertów technologicznych. Do końca 2020 roku planujemy zatrudnić kolejne 20 osób - mówi Carlos Silván, General Manager Glovo Polska.

Glovo jest najpopularniejszym hiszpańskim agregatorem założonym w 2015 roku w Barcelonie. Firma obsługuje aktualnie 650 miast w 22 krajach. Serwis ma ponad 2,5 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, 50 tys. aktywnych kurierów i ponad 50 tysięcy stowarzyszonych partnerów na całym świecie. W Polsce z aplikacji można skorzystać w 32 miastach. Są to: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Poznań, Katowice, Sopot, Lublin, Szczecin, Toruń, Bydgoszcz, Białystok, Rzeszów, Olsztyn, Opole, Płock, Gliwice, Sosnowiec, Chorzów, Gorzów Wielkopolski, Elbląg, Częstochowa, Bielsko-Biała, Rybnik, Kielce, Bytom, Tychy, Radom, Dąbrowa Górnicza, Zielona Góra.

Przejęcie serwisu PizzaPortal.pl przez Glovo z pewnością umocni pozycję hiszpańskiej marki na rodzimym rynku. Największą konkurencją dla startupu z Barcelony są w Polsce: UberEats, Wolt, Bolt Food oraz Pyszne.pl

Aplikację Glovo na Androida oraz na iOS można pobrać z naszego katalogu oprogramowania.

© dobreprogramy
s