Facebook i Epic Games łączą siły. Sądowa batalia z Apple trwa

Strona główna Aktualności
fot. Pexels
fot. Pexels

O autorze

Stwierdzenie, że relacje pomiędzy Apple i Facebookiem są napięte, to mało powiedziane. W ostatnich dniach sytuacja się zaognia z powodu nowych przepisów dotyczące polityki prywatności, które zamierza wprowadzić firma Cooka.

Wszystko z powodu próby wymuszenia przez Apple na deweloperach, by zgoda na profilowanie użytkowników była przyznawana systemowo, podobnie, jak np. zgoda na korzystanie z mikrofonu czy zbierania danych na temat lokalizacji użytkownika. Firma Zuckerberga może stracić na tym miliardy z powodu prawie 50 proc. mniejszych zysków z reklam przy braku profilowania.

Konflikt Apple z Facebookiem oraz innymi agencjami reklamowymi się zaognia, ale tym razem firma Zuckerberga atakuje z innej strony. Facebook chce wziąć udział w głośnej batalii sądowej przeciwko firmie Cooka, którą w połowie roku rozpoczął Epic Games. Twórcy Fortnite’a poszli do sądu po tym, jak gra została usunięta ze sklepu AppStore, gdy twórcy nie chcieli odprowadzać 30 proc. prowizji dla Apple.

Na scenę wkracza Facebook

Walka Epic Games i Apple trwa od sierpnia tego roku, a teraz Facebook zdecydował się dołożyć swoje "trzy grosze". Jak podaje CNet, firma dostarczyła informacje o tym, jak polityka Apple szkodzi innym serwisom i usługom. Chociaż nie jest to pierwszy przypadek, kiedy Facebook wyraża poparcie dla Epic Games w walce z Apple, to działanie jest niewątpliwie konsekwencją ostatnich obostrzeń firmy z Cupertino w sprawie telemetrii.

"Uważamy, że bardzo ważne jest, aby sąd zrozumiał daleko idący wpływ nieuczciwych zasad Apple", przyznał w czasie telekonferencji 16 grudnia Steve Satterfield, dyrektor ds. prywatności i polityki publicznej w Facebooku. Warto przypomnieć, że Facebook rozpoczął również aktywną kampanię reklamową, w której krytykuje nową politykę prywatności Apple.

Apple również nie próżnuje w słowach, jeśli chodzi o ocenę działań firmy Zuckerberga. W odpowiedzi na pytania CNet firma Cooka przyznała, że kierownictwo Facebooka chce gromadzić jak najwięcej informacji o użytkownikach, nie myśląc o ich prywatności.

Nie wiadomo czy udział Facebooka w sądowej walce między Apple a Epic Games cokolwiek zmieni. Sprawa ma rozstrzygnąć się w przyszłym roku, gdy obie firmy spotkają się w sądzie. Bez względu jednak na wynik, decyzja będzie mieć daleko idące konsekwencje dla przyszłości branży. Nic dziwnego, że inii giganci, w tym Facebook bacznie przyglądają się walce Apple.

© dobreprogramy
s