PKO BP ostrzega przed telefonicznymi oszustami. "Możesz stracić pieniądze"

PKO BP ostrzega przed telefonicznymi oszustami. "Możesz stracić pieniądze"

PKO BP ostrzega przed oszustami, fot. Getty Images
PKO BP ostrzega przed oszustami, fot. Getty Images
16.12.2020 08:32

PKO BP ostrzega swoich klientów przed oszustami podszywającymi się pod pracowników banku. W specjalnym komunikacie czytamy, że przestępcy powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają swoich rozmówców do podania poufnych danych do bankowości oraz instalowania aplikacji do zdalnej weryfikacji. - Jeśli podasz im dane logowania lub kod z narzędzia autoryzacyjnego albo zainstalujesz na ich polecenie podejrzane oprogramowanie - stracisz pieniądze - alarmuje bank.

Bank prosi swoich klientów również o to, aby uważali na wszelkie wiadomości (SMS, Messenger, WhatsApp, itp.) od nieznanych osób, podających się za kupujących na portalu sprzedażowym lub aukcyjnym. Nakłaniają oni do kliknięcia w link i podania danych. - W rzeczywistości to oszuści chcą zdobyć Twoje poufne dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane Twojej karty płatniczej. Tak wyłudzone dane można wykorzystać do wykonania nieuprawnionych transakcji z Twojego konta - ostrzega bank.

PKO BP przypomina, że pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie proszą o podanie haseł do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego) oraz nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnieść poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.

W komunikacie zamieszczonym na stronie internetowej, bank PKO BP przypomina swoim klientom aby:

  • Nie wyrażali zgody na instalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł
  • Nie wyłączali producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na swoim urządzeniu
  • Nie wykonywali działań, o które prosi nieznany nadawca w SMS-ie lub wiadomości email, np: nie klikali w linki, nie podawali danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty

Bank informuje, że w sytuacji, gdy klienci mają jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy telefonicznej z osobą podającą się za pracownika PKO BP, powinni niezwłocznie skontaktować się z innym konsultantem.

Mobilną aplikację PKO BP na Androida i iOS-a można pobrać w naszym katalogu oprogramowania.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (24)