Alior Bank wysłał komunikat. Uwaga na "smishing"

Alior Bank wysłał komunikat. Uwaga na "smishing"

Alior Bank
Alior Bank
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons | Marcin Drozd, (CC BY-SA 3.0)
Oskar Ziomek
01.03.2024 15:16

Alior Bank wysłał klientom ostrzeżenie związane ze smishingiem. Mowa o fałszywych SMS-ach, w których nadawcy podszywają się pod bankowców i próbują nakłonić do działań w praktyce zagrażających bezpieczeństwu środków. Alior Bank przypomina zasady, które powinien znać każdy klient.

Alior Bank ostrzega przed weekendem swoich klientów przez smishingiem. Chodzi o fałszywe SMS-y phishingowe, które wykorzystywane są przez oszustów na różne sposoby - najczęściej aby zasugerować, że pieniądze są w jakiś sposób zagrożonie i trzeba podjąć działania, by je ochronić. Alior przypomina, jakimi zasadami należy się kierować, aby nie wpaść w pułapkę przygotowaną przez cyberprzestępców.

W komunikacie, który trafił m.in. do wszystkich użytkowników mobilnej aplikacji, Alior Bank przypomina między innymi, aby:

  • nie logować się do banku i nie podawać danych karty na stronach, do których skierowały nas linki z wiadomości SMS lub e-mail,
  • nie wierzyć w autentyczność wiadomości tylko na podstawie nazwy nadawcy (oszuści mogą podmienić np. nazwę nadawcy SMS-a, przez co treść wpadnie do autentycznego wątku z komunikatami z banku),
  • zachować ostrożność, jeśli nadawca wywiera presję czasu (to typowe w przypadku phishingu),
  • nie podawać nikomu swoich danych logowania do bankowości,
  • uważnie czytać treść SMS-ów uwierzytelniających transakcje bankowe, zamiast "w ciemno" przepisywać kod na ekran do formularza.

Alior Bank przypomina także, że sam nigdy nie wysyła do klientów prośby o logowanie do bankowości za pośrednictwem e-maila czy SMS-a i nie prosi o podawanie numeru karty, PIN-u czy zmianę hasła pod podanym łączem. W przypadku takich komunikatów co do zasady można więc uznać, że są fałszywe.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)