Klienci znanego banku na celowniku. Uwaga na kolejne oszustwo

Klienci znanego banku na celowniku. Uwaga na kolejne oszustwo

Klienci znanego banku na celowniku. Uwaga na kolejne oszustwo
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Sandnes
01.11.2023 14:54, aktualizacja: 01.11.2023 15:42

Klienci mBanku proszeni są o wyjątkową czujność. Powstała nowa strona internetowa podszywająca się pod witrynę tego banku, na której oszuści wyłudzają loginy i hasła użytkowników. Chwila nieuwagi może być bardzo kosztowna.

Cyberprzestępcy od dawna bardzo chętnie biorą na celownik klientów bankowości internetowej. Niestety pomimo licznych ostrzeżeń zarówno ze strony serwisów eksperckich, jak i samych banków, ofiar takich oszustów wciąż przybywa.

Teraz zagrożeni są klienci mBanku, o czym czytamy w komunikacie CSIRT KNF (Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego) opublikowanym w serwisie X (dawny Twitter).

CSIRT KNF przypomina, aby użytkownicy starannie sprawdzali adres strony internetowej, przez którą planują dokonać płatności. To zasada, której warto przestrzegać zawsze, niezależnie od tego, w jakim banku ma się konto.

Nie tak dawno pisaliśmy o podobnych próbach wyłudzenia danych, które dotknęły klientów Banku PKO BP, ale takich przypadków można mnożyć znacznie więcej. A nie jest to jedyna powszechnie stosowana forma oszustwa przez cyberprzestępców. Nieco mniej znaną, ale równie groźną metodą są oszustwa na kody QR, które są o tyle niebezpieczne, że ciężko je wykryć.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Należy pamiętać, że oszuści wymyślają coraz to nowe formy próby pozyskania naszych danych. Dlatego tak ważne jest sprawdzanie stron logowania do banków, rozważne robienie zakupów w sieci czy dokładne czytanie przychodzących maili (zwłaszcza z "banków", czy wzywających nas do dokonania jakiejkolwiek płatności). Nigdy nie należy klikać w linki nieznanego pochodzenia czy instalować oprogramowania z nieznanych źródeł. Warto pamiętać, że banki nigdy nie proszę o instalację zewnętrznych programów, ani podawania haseł czy loginów dzwoniącym konsultantom.

Klaudia Stawska, współpracownik dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)