Fotorelacja z RIA day 2008
27 listopada w zaciszu wrocławskiego hotelu "Bugatti" odbył sięRiIA day 2008, czyli dzień, wktórym wszyscy miłośnicy Adobe mieli niepowtarzalną okazję dowymiany doświadczeń związanych ze swoimi ulubionymi technologiami.Grupie prelegentów składającej się ze specjalistów z dziedzinFlasha, Flexa oraz ColdFusion przewodniczył nie kto inny jak BenForta, będący jednym z najbardziej znanych ewangelistów korporacji.Niekwestionowany "guru" ColdFusion, udzielił dwóch prelekcji. Niewyprzedzając jednak faktów, jak to zwykle na takich imprezach bywa,wszystko zaczęło się od powitania gości.
01.01.1999 03:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po krótkim wstępie opisujacym architekturę platformy Flash, oraznajbardziej znanych partnerów korzystających z jej możliości (m.in.NASDAQ, E-Bay), przedstawiono imponujące podsumowanie pokazującedostępność Flasha na różnych platformach i urządzeniach. Opróczznanej już w sieci informacji o możliwości kompilacji bibliotek z Coraz C++ do Action Scriptu (oczywiście wybranych), zdradzono także,że nowe generacje klientów Flash Player będą mogły się komunikowaćmiędzy sobą np. przesyłając filmy przy pomocy z portów UDP.Zapewniono także, że nowe wersje będą zawierały rozwiązaniapozwalające budować strony w technologii Flash jednocześniezapewniając im "zrozumienie" z mechanizmami wyszukiwarkiinternetowej Google.Pierwszą sesję warsztatową poprowadził PiotrWalczyszyn, który pokazał jak tworzyć aplikację AIR we Flash CS4,drugą Michał Zwoliński, którego prezentacja dotyczyła połączeniaFlexa i PHP Zend Framework. Ben Forta poprowadził wykładzatytułowany "Wprowadzenie do LiveCycle Data Services". RIA wbiznesie - Tadeusz Chełkowski z firmy Adobe prezentował jak możnawykorzystywać LiveCycle w przedsiębiorstwach przy zarządzaniuprocesami biznesowymi.
Podczas konferencji wręczono nagrody w konkursie Flex Challenge. Mateusz Małczak zajął pierwsze miejsce dziękiautorskiej aplikacji Cartoonair. Ars Thaneazaprezentowała model prowadzenia prac nad MyDeco Room Planner, bardzointeresującym projektem pozwalającym na budowanie i dekorowaniewnętrz. Jędrzej Danko z firmy Media Ambassador poprowadziłprezentację na temat wydajnego zastosowania nowinek zawartych wColdFusion 8 i zapowiedział powołanie polskiej grupy użytkownikówColdFusion. Inicjatywa jest godna uwagi, gdyż w przeciwieństwie doStanów Zjednoczonych, w Polsce technologia ta nie cieszy się aż takwielką popularnością. Przedstawiciele firmy Janmedia zaprezentowalisposób wdrożenia aplikacji MBO (Management By Objectives), systemudo oceny kompetencji pracowników i realizacji założonych celów,przy okazji poruszając kilka ważnych kwestji związanych zwyzwaniami związanymi z zastosowaniem wzorca MVP. Całe spotkanienależy ocenić jako udane. Była to unikalna możliwość spotkania sięw gronie specjalistów i pasjonatów technologii Adobe, dyskusji iwymiany doświadczeń.
Hotel Bugatti we Wrocławiu
Paweł Cichoń (Janmedia) oraz Jędrzej Danko (MediaAmbassador)
Pierwsi goście
Oficjalne przywitanie przybyłych gości
Ben Forta na temat architektury platformy Flash.
Przedstawiono imponujące podsumowanie pokazujące dostępnośćFlasha na różnych platformach i urządzeniach
Wszystkie wątpliwości rozwiane. Pozostaje tylko aplauz ;-)
Krótka przerwa na kawę i ciastko
Ben Forta, organizatorzy, prelegenci
Piotr Walczyszyn, prelekcja na temat budowania aplikacji AIR wFlash CS4 ...
... była wzbogacona o liczne przykłady ...
... i demonstracje ...
Ben Forta poprowadził wykład zatytułowany "Wprowadzenie doLiveCycle Data Services"
RIA w biznesie - Tadeusz Chełkowski ...
z firmy Adobe prezentował jak można wykorzystywać LiveCycle...
... w przedsiębiorstwach przy zarządzaniu procesamibiznesowymi
Wręczenie nagród konkursu Flex Challenge.
Na laureatów czekały nagrody w postaci laptopów, oraz innychgadżetów
Mateusz Małczak zajął pierwsze miejsce dzięki autorskiejaplikacji Cartoonair
... która wywołała ogromne zainteresowanie wśróduczestników...
... a po bardzo szczegółowej prezentacji została nagrodzonagromkimi brawami
Krzysztof Szymoński, lauerat drugiego miejsca...
...opisywał wyzwania jakim musiał sprostać podczas realizacjigeneratora ofert dla firmy Vatra
Marcin Klimek zgłośił projekt w imieniu swoim oraz kolegów zpracy. On także odbierał nagrodę z rąk organizatorów, przyznaną kreatorowi desek surfingowych,projektowi interaktywnemu promującemu perfumy marki Tom Tailor.
MyDeco Room Planner - zaprojektuj pokój online
Efektywne tworzenie aplikacji RIA ...
... w technologii ColdFusion - Media Ambassador
Raiffeisen MBO - model MVP w praktyce