Google dodaje przycisk do wyszukiwarki. Od razu ci się spodoba
Google wprowadza do wyszukiwarki nowy przycisk, który spodoba się wszystkim pamiętającym Google'a sprzed lat - gdy na liście wyników były widoczne tylko linki do stron. To kolejny z filtrów wyników wyszukiwania, który można stosować podobnie, jak "grafikę" czy "wiadomości".
15.05.2024 | aktual.: 15.05.2024 10:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zmiana polega na dodaniu do filtrów wyszukiwania kolejnego, który ograniczy wyniki tylko do tekstowych stron internetowych. Innymi słowy, z Google'a znikną wówczas oferty sprzedażowe, proponowane grafiki, wiadomości, filmy, wszelkie nakładki oparte na AI dopiero co zapowiedziane podczas Google I/O 2024 czy dodatkowe wizytówki firm - opisuje The Verge. Innymi słowy w tym trybie Google będzie wyglądać tak, jak wiele lat temu.
Co więcej, zmiana wchodzi w życie już teraz. Google potwierdził w mediach społecznościowych, że wdrożenie już postępuje i nowy przycisk lada moment trafi do wszystkich użytkowników - nie tylko w USA, ale także innych regionach, w tym Europie. Klikając w oryginale zatytułowany przycisk "Web", zmienimy stronę wyników wyszukiwania w Google na przejrzystą listę samych linków z podsumowaniem stron.
Niestety okazuje się, że na tę chwilę filtr "Web" nie zawsze musi być widoczny na liście obok "Wszystkich" wyników na górnym pasku. W niektórych sytuacjach użytkownik będzie musiał najpierw wybrać rozwijaną listę "Więcej", by tam znaleźć nowy przycisk. W tym momencie nie wiadomo, czy w przyszłości Google zmieni to podejście i akurat ten filtr będzie promowany na stałe na samym pasku - tak najpewniej byłoby wygodniej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
The Verge zwraca też uwagę, że chociaż nowy filtr z pewnością spodoba się wielu użytkownikom i przyda się w wielu przypadkach, nie jest to każdorazowo najlepsze rozwiązanie. Szukając na przykład świeżych informacji o jakichś wydarzeniach politycznych czy lokalnych, wygodniejszy może być standardowy widok Google'a, w ramach którego można wygodniej trafić do podobnych zadawanych pytań czy artykułów.
Zgodnie z deklaracją Google'a wdrożenie nowego przycisku trwa już teraz i realizowane jest na całym świecie. Niewykluczone, że w praktyce minie przynajmniej kilka dni, nim każdy użytkownik Google'a zobaczy nowy filtr w swoim komputerze, ale lada moment może być widoczny u wszystkich.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl