InPost: jak udostępnić przesyłkę do Paczkomatu "z apki do apki"?

InPost: jak udostępnić przesyłkę do Paczkomatu "z apki do apki"?
29.08.2022 12:38
Udostępnianie przesyłki w InPost Mobile
Udostępnianie przesyłki w InPost Mobile
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

W aplikacji InPost Mobile pojawiła się nowa opcja, która ucieszy wszystkich regularnych klientów InPostu. Ze smartfona można od teraz udostępnić przesyłkę "z apki do apki", a tym samym pozwolić wybranej osobie zdalnie otworzyć Paczkomat i odebrać naszą przesyłkę.

Dotychczas w aplikacji InPost Mobile możliwe było jedynie udostępnienie kodu QR lub kombinacji numeru telefonu i kodu odbioru dowolnej osobie. W praktyce oznaczało to, że ktoś, kto chce odebrać za nas paczkę i tak musi podejść do Paczkomatu i skorzystać z jego ekranu.

Udostępnianie "z apki do apki" eliminuje ten problem i pozwala wybranej przez nas osobie obsłużyć paczkę tak, jak gdyby była wysłana bezpośrednio do niej. Możliwe jest więc także zdalne otwarcie Paczkomatu.

Z apki do apki - jak udostępnić paczkę w InPost Mobile?

Aby udostępnić przesyłkę "z apki do apki", należy w pierwszej kolejności upewnić się, że osoba, która ma odebrać za nas paczkę, również posiada w telefonie aplikację InPost Mobile. Założenie konta jest oczywiście darmowe i wiąże się z podaniem numeru telefonu i późniejszą weryfikacją. Ten proces trzeba zresztą co jakiś czas powtarzać.

Udostępnianie przesyłki paczkomatowej "z apki do apki" rozpoczyna się w telefonie pierwotnego odbiorcy. Należy kliknąć wybraną paczkę na liście, a następnie wybrać opcję Udostępnij przesyłkę. Na kolejnym ekranie wyświetli się kilka opcji, w tym dotychczasowe Udostępniania do obserwowania lub Udostępniania kodu odbioru. Nas interesuje w tym przypadku żółty przycisk Udostępnij z apki do apki.

Jeśli udostępnianie realizowane jest po raz pierwszy, na tym etapie konieczne będzie dodanie nowego zaufanego użytkownika, któremu w przyszłości będzie można udostępniać paczki w aplikacji InPost Mobile. By to zrobić, trzeba podać jego numer telefonu, a następnie wprowadzić nazwę, która w przyszłości pomoże zidentyfikować daną osobę na liście. Jeśli użytkownik został już wcześniej dodany, na tym etapie wystarczy wybrać jego nazwę. Paczka pojawi się w jego aplikacji InPost Mobile.

Kolejne etapy udostępniania przesyłki "z apki do apki"
Źródło zdjęć: © dobreprogramy
Kolejne etapy udostępniania przesyłki "z apki do apki"

Dodanie nowego użytkownika konieczne jest jednak "z obydwu stron". Przy dodawaniu nowej zaufanej osoby w InPost Mobile, na koniec możliwe jest wygenerowanie kodu i udostępnienie go wybranej osobie np. przez SMS czy WhatsAppa. Wówczas odbiorca musi uruchomić aplikację w swoim telefonie i zajrzeć do ustawień. Wybierając opcję Sparuj użytkownika może dodać nową osobę do listy, wpisując otrzymany kod.

Parowanie użytkowników w InPost Mobile
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek
Parowanie użytkowników w InPost Mobile

Kiedy użytkownicy są już ze sobą sparowani, wystarczy wrócić do ostatniego etapu opisanego wyżej udostępniania przesyłki w InPost Mobile. Zamiast dodawać nowego użytkownika, można go już wybrać z listy. Docelowa osoba zobaczy wówczas naszą paczkę w swojej aplikacji i będzie mogła ją odebrać dowolnym sposobem - także zdalnie otwierając Paczkomat. To znaczne ułatwienie i opcja, której brakowało tu od dawna.

Udostępniona paczka w InPost Mobile
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek
Udostępniona paczka w InPost Mobile

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)