Awaria w Orange. Problemy z siecią komórkową 3G (aktualizacja)

Awaria w Orange. Problemy z siecią komórkową 3G (aktualizacja)

W Orange trwa awaria sieci 3G
W Orange trwa awaria sieci 3G
Źródło zdjęć: © downdetector
Oskar Ziomek
17.11.2023 12:34, aktualizacja: 17.11.2023 13:22

Orange walczy z awarią sieci, która postępuje od wczesnych godzin rannych - wynika z danych serwisu downdetector. Użytkownicy skarżą się na problemy z siecią komórkową i internetem mobilnym. Z komentarzy wynika, że problem z Orange dotyczy głównie Trójmiasta.

Klienci Orange masowo zgłaszają problem z zasięgiem komórkowym do serwisu downdetector. Z mapy raportów wynika, że zgłoszenia spływają z całego kraju, ale komentarze sugerują, że usterka dotyczy głównie rejonu Gdańska i Gdyni, co potwierdził Rzecznik Orange. Od wczesnych godzin rannych liczba zgłoszeń użytkowników Orange utrzymuje się na poziomie przeszło 750 raportów.

Trwa awaria w Orange
Trwa awaria w Orange© downdetector

Wnioskując po czasie, jaki upłynął już od zgłoszenia pierwszych problemów, usterka wydaje się poważna, bo jak na razie nie została rozwiązana. Orange nie podaje też szacowanego czasu usunięcia problemu, choć wie o jego istnieniu i pracuje nad rozwiązaniem.

Mamy awarię, która dotyczy tylko niedużej części klientów z Gdańska i okolic, korzystających ze starszej technologii 3G. Mogą u nich występować kłopoty w korzystaniu z rozmów i mobilnego internetu. Pracujemy nad usunięciem awarii i przepraszamy za niedogodności. Klienci korzystający z usług opartych na nowszych technologiach 4G i 5G nie powinni odczuwać żadnych kłopotów.

Wojciech JabczyńskiRzecznik Orange Polska

Trwające prace Orange nad rozwiązaniem usterki to dobra wiadomość dla klientów, co nie zmienia faktu, że obecnie muszą po prostu uzbroić się w cierpliwość do czasu usunięcia awarii. Pewnym pocieszeniem w sprawie jest fakt, że skutki awarii dotyczą tylko niewielkiej części klientów, którzy korzystając z najstarszych urządzeń wykorzystujących tylko łączność 3G. Będziemy śledzić tę sprawę i aktualizować publikację na bieżąco.

Aktualizacja, godz. 13:22

Jak poinformował nas Rzecznik Orange Polska, awaria została usunięta. Potwierdza to gwałtowny spadek liczby zgłoszeń w serwisie downdetector. Wnioskujemy więc, że wszyscy klienci mogą już bez przeszkód korzystać z usług, w tym w zasięgu 3G.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)