Facebook zmienił logo. Nowego łatwo nie rozpoznasz

Facebook zmienił logo. Nowego łatwo nie rozpoznasz

Facebook zrezygnował z dotychczasowego logo
Facebook zrezygnował z dotychczasowego logo
Źródło zdjęć: © Facebook, Pixabay, dobreprogramy
Oskar Ziomek
21.09.2023 10:18, aktualizacja: 21.09.2023 10:52

Facebook zrezygnował z dotychczasowego logo. Nowe trudno jednak uznać za tak duży przełom, jak mógłby na to wskazywać długi wpis blogowy twórców, którzy tłumaczą podjęte decyzje. Co więcej, typowy użytkownik raczej nie rozpozna, że widzi już przed oczami nowe, a nie stare logo Facebooka i będzie mu trudno wskazać, co konkretnie się zmieniło.

Facebook zmienił logo i co do tego nie ma wątpliwości. Rozmach narracji twórców związanej z tym wydarzeniem może jednak zaskakiwać, bo zmiana jest tak naprawdę kosmetyczna i nie widząc obydwu logo Facebooka obok siebie raczej trudno bez przyglądania się wskazać, że widzimy "nowe" lub "stare". Twórcy dzielnie przedstawiają jednak w animacji na stronie, które elementy litery "f" są od teraz pochylone o dodatkowe 10 stopni, a które krótsze dokładnie o 10,5 proc.

Twórcy Facebooka widzą w tym wydarzeniu prawdziwy przełom i tłumaczą, co wpłynęło na ich decyzję oraz jak dobrano paletę barw (którą nieco zmodyfikowano względem dotychczasowej). Jak się okazuje, nowego logo Facebooka nie tylko jest elementem niezbędnym do ujednolicenia wizerunku marki w wielu usługach. Jak podają twórcy, ich intencją było stworzenie logo, które będzie - tu tłumaczenie z anglojęzycznej informacji prasowej - "bardziej wyraziste, elektryzujące i ponadczasowe".

Dotychczasowe (po lewej) i nowe (po prawej) logo Facebooka
Dotychczasowe (po lewej) i nowe (po prawej) logo Facebooka© Facebook, dobreprogramy

Innymi słowy, nowe logo Facebooka ma po prostu nieznacznie inny kolor tła i krój litery "f". O wszystkich szczegółach w zakresie tej modyfikacji można przeczytać w oryginalnym wpisie Facebooka. Facebook nie zmienił przy tej okazji wyłącznie logo. Twórcy podają, że odświeżono także układ postów, przyciski, ikony i emoji w reakcjach, co umożliwiła między innymi zmodyfikowana paleta barw związana z wiodącym niebieskim.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zmiana wizerunku Facebooka oczywiście nie jest pierwszą tego typu w historii. Logo marki ewoluowało już kilka razy, ale obecną modyfikację można zaliczyć do zdecydowanie mało zauważalnych i najmniej odważnych ze wszystkich.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (37)