Netia nie działa. Awaria internetu w całej Polsce (aktualizacja)
02.09.2023 12:21, aktual.: 04.09.2023 13:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W sobotę 2 września internet Netia nie działa w wielu miejscowościach. Praktycznie z każdej części Polski docierają zgłoszenia o awarii, w wyniku której użytkownicy nie mieli dostępu do internetu stacjonarnego.
Internet nie działa. Netia mierzy się z kolejną awarią w tym tygodniu. W piątek, 1 września 2023 r., od godzin popołudniowych aż do nocy masowo napływały zgłoszenia w serwisie downdetector. Przez pewien czas był spokój, ale w sobotę, 2 września 2023 r., tuż przed południem znów pojawiło się kilkaset raportów o braku dostępu do internetu stacjonarnego.
Około godz. 12 liczba zgłoszeń w serwisie downdetector utrzymuje się na poziomie blisko 400. Raporty pochodzą właściwie z całej Polski, ale najwięcej zgłoszeń pochodzi z okolic Lublina, Krakowa, Warszawy i Katowic.
Nie wiadomo, czy sobotnie problemy są w jakiś sposób powiązane z tymi piątkowymi. Wiadomo za to, że Netia jest świadoma występującej awarii. Na Facebooku przeprasza swoich klientów za utrudnienia i obiecuje, że "technicy dokładają wszelkich starań, aby możliwie jak najszybciej usunąć awarię".
Aktualizacja, godz. 13.05
Powoli spada liczba zgłoszeń pojawiających się w serwisie downdetector. Tuż przed godziną 13.00 raportów było już mniej niż 300. To wciąż jednak na tyle wysoka liczba, by nie mieć wątpliwości co do tego, że Netia nie zdołała do końca uporać się z sobotnią awarią.
Aktualizacja, godz. 14.25
Liczba zgłoszeń w serwisie downdetector utrzymuje się na w miarę stałym poziomie (około 200-250). To oznacza, że Netia nadal nie uporała się z problemami, uniemożliwiającymi części użytkowników uzyskania dostępu do internetu. Krótko mówiąc: awaria trwa i trudno powiedzieć, kiedy się zakończy. Netia nie wystosowała żadnego komunikatu w tej sprawie.
Aktualizacja, godz. 15.40
Liczba zgłoszeń w serwisie downdetector powoli spada (poniżej 200), ale wciąż nie można mówić o rozwiązaniu problemu. W komentarzach na Facebooku jeden z klientów zwracający uwagę na brak internetu otrzymał od Netii następującą odpowiedź: "Bardzo przepraszamy za utrudnienia. Technicy dokładają wszelkich starań, aby możliwie jak najszybciej usunąć awarię".
Aktualizacja, godz. 17.45
Wygląda na to, że awaria została rozwiązana. Po godz. 17.30 liczba zgłoszeń spadła do poziomu ok. 50, co pozwala twierdzić, że udało się opanować problemy z działaniem sieci.
Aktualizacja, godz. 18.40
Po godzinie 18.00 liczba zgłoszeń w serwisie downdetector znów zaczęła rosnąć. Ok. godz. 18.20 wynosiła ona ponad 250. Wciąż nie wiadomo, kiedy można spodziewać się rozwiązania problemu.
Aktualizajca, godz. 19.20
Niedługo po godz. 19.00 liczba zgłoszeń spadła do poniżej 200. Z komentarzy użytkowników na stronie downdetecor oraz w mediach społecznościowych wynika, że problem może wciąż występować w części miejscowości. Niektórzy zwracają uwagę, że internet działa na moment, po czym znów pojawiają się kłopot z połączeniem.
Aktualizacja, godz. 20.15
Tuż przed godziną 20.00 liczba zgłoszeń w serwisie downdetector nadal utrzymywała się na poziomie poniżej 200. Nadal trudno mówić jednak o rozwiązaniu problemu.
Aktualizacja, godz. 21:17
Po godzinie 21.00 liczba zgłoszeń awarii wyniosła ponad 200. Utrudnienia występują już od kilku godzin i trudno na ten moment powiedzieć, kiedy problem zostanie rozwiązany.
Aktualizacja, 03.09.2023 godz. 9:55
Awaria trwa nadal. Liczba zgłoszeń na tę chwilę wynosi ponad 200 z rejonów całej Polski. Nadal ciężko stwierdzić, kiedy problem zostanie ostatecznie rozwiązany.
Aktualizacja, 03.09.2023 godz. 17:40
Awarii ciąg dalszy. Po godzinie 17:00 już ponad 400 zgłoszeń z całego kraju. Nadal ciężko stwierdzić, kiedy problem zostanie ostatecznie rozwiązany.
Aktualizacja, 4 września
Obecnie wiemy już, że problemy z internetem Netii spowodowane są atakiem DDoS. Netia przeprasza klientów za niedogodności i deklaruje, że trwają prace mające na celu przywrócenie sprawności sieci. Więcej można przeczytać w kolejnym materiale.
Wojciech Kulik, dziennikarz dobreprogramy.pl