Relacja z trzeciego dnia SmartDevCon

Marcin Paterek

14.09.2013 20:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Trzeci dzień konferencji SmartDevCon to dalszy ciąg sesji poświęconych niemal wyłącznie zagadnieniom aplikacji mobilnych. Uczestnicy mogli m.in. zapoznać się z nowościami wprowadzonymi w HTML5, tajnikami tworzenia programów dla Nokii Asha czy pytaniami, na które powinni sobie odpowiedzieć przed wybraniem modelu biznesowego aplikacji.

Obraz

Największym zainteresowaniem ponownie cieszyli się przedstawiciele Jolli. Choć prototypowy smartfon przez chwilę znalazł się na scenie, Vesa-Matti Hartikainen bardzo pilnował się, by nie zdradzić żadnych szczegółów na jego temat. Zamiast tego skupił się na zaprezentowaniu tworzenia od podstaw prostej aplikacji dla Sailfish OS i wykorzystania oferowanych przez niego możliwości (zwłaszcza obsługi gestów oraz wyświetlania podglądu programu na ekranie startowym). Przy okazji prowadzący zapewnił, że mimo iż w sytemie pojawi się sklepik ułatwiający instalowanie aplikacji, zaawansowani użytkownicy bez problemu będą mogli też dodawać je ręcznie.

Oprócz wystąpienia Jolli, uwagę przykuwały również sesje Createrrii i BlackBerry. Pierwsza z wymienionych dotyczyła uproszczenia procesu tworzenia gier — zdaniem Jakuba Dudy istnieje zapotrzebowanie na aplikacje umożliwiające budowanie własnych produkcji z gotowych elementów bez znajomości języków programowania. Tę niszę ma zapełnić niedawno opublikowana Createrria, pozwalająca na ekranie smartfona czy tabletu składać dwuwymiarowe platformówki i gry logiczne z dołączonych zestawów grafik. Póki co twórcy skupiają się wyłącznie na urządzeniach Apple'a, ale w przyszłości mają się pojawić także wersje dla Androida. Z kolei podczas sesji BlackBerry Łukasz Dzierżak starał się udowodnić, że kanadyjski system doskonale nadaje się do grania, a jego użytkownicy są chętni do płacenia za dobre aplikacje. Według niego fakt, że BlackBerry 10 wspiera m.in. Marmalade, Unity 3D, Adobe Air i HTML5, otwiera przed twórcami gier bardzo duże możliwości.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)