Samsung rozstanie się z Google? Wszystko przez ChatGPT

Samsung - logo
Samsung - logo
Źródło zdjęć: © Komórkomania

17.04.2023 13:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

ChatGPT może sporo namieszać w relacjach między Samsungiem a Google. Z doniesień mediów wynika, że Koreańczycy rozważają zmianę domyślnej przeglądarki z Chrome na Bing, ze względu na fakt, że przeglądarka Microsoftu wykorzystuje sztuczną inteligencję.

ChatGPT i inne narzędzia oparte o sztuczną inteligencję mogą odegrać istotną rolę w kształtowaniu się rynku wyszukiwarek i przeglądarek w najbliższych latach. Użytkownicy doceniają ich rolę, a niekwestionowany lider w obu kategoriach, czyli Google, nieco zaspało. Według informacji podawanych przez 9to5google.com może to przynieść ogromne straty dla giganta z Mountain View.

Zerwanie trwającej od 12 lat współpracy między Samsungiem a Google mogłoby przynieść straty rzędu 3 mld dolarów. Jeśli podobnego ruchu dokonałoby Apple, mowa byłaby o stratach rzędu 20 mld dolarów. Google nie może pozwolić sobie na taką stratę i reagując na całą sytuację, zabiera się za nowy projekt.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Magi, ma być odpowiedzią na rosnącą popularność ChatGPT. Ten nowy projekt Google oparty o sztuczną inteligencję ma być bardziej rozwinięty niż Bard. Ponadto narzędzie to ma oferować "o wiele bardziej spersonalizowane doświadczenia niż obecna usługa firmy".

Dzięki Magi użytkownicy Google mają uzyskać m.in. informacje na temat tworzenia kodu programistycznego czy nawet zlecić narzędziu napisanie kodu na żądanie użytkownika. Nad projektem Magi ma obecnie pracować ok. 160 projektantów, inżynierów i kierowników, działających w pełnym wymiarze czasu. W zeszłym tygodniu do testów aplikacji zaproszono pracowników korporacji.

Premiera Magi ma odbyć się w maju 2023 r. Jesienią bieżącego roku mamy natomiast doczekać się rozszerzenia możliwości aplikacji o nowe funkcje. Początkowo usługa będzie dostępna w Stanach Zjednoczonych i korzystać będzie mógł z niej tylko milion użytkowników. Do końca roku baza ta ma rozszerzyć się do 30 mln osób.

Dziennikarze 9to5google.com, powołując się na NY Times, informują o tym, że Magi ma być jak osobisty pomocnik. Narzędzie będzie uczyć się na podstawie tego, co użytkownicy wyszukują. Na podstawie pozyskanych danych będzie przygotowywać domyślne opcje rozmowy, listę wybranych przedmiotów do kupienia, informacje do sprawdzenia i inne podobne funkcje. Ma być to doświadczenie konwersacyjne.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)