Zablokowane konto w banku? To kolejne oszustwo

Zablokowane konto w banku? To kolejne oszustwo03.02.2022 19:10
Bank Millenium
Bank Millenium
Źródło zdjęć: © GETTY, SOPA Images/LightRocket via Gett | SOPA Images

Bank Millenium został wykorzystany w kolejnej kampanii cyberprzestępców. W sieci pojawiły się doniesienia mówiące o tym, że klienci banku otrzymują wiadomości o zablokowaniu konta bankowego. To zwykłe oszustwo.

Bank Millenium jest nowym bohaterem kampanii phishingowej. Oszuści wysyłają do ludzi wiadomości e-mail, w którego treści zawarte są informacje o zablokowaniu konta bankowego. "Wykryto podejrzaną aktywność. Jesteśmy tutaj, aby Cię chronić" - można przeczytać w treści podejrzanego maila udostępnionej na profilu Niebezpiecznika na Facebooku.

Oszuści podszywają się pod bank i udając troskę o bezpieczeństwo klienta, informują o zablokowaniu dostępu do konta. "Zauważyliśmy nieprawidłową aktywność na Twoim koncie bankowym Millenium, dlatego ograniczyliśmy Twoje konto" - brzmi informacja zawarta w wiadomości.

Jest to rzecz jasna jawne oszustwo. Pod komunikatem umieszczono odnośnik, który rzekomo ma prowadzić do strony umożliwiającej odzyskanie kontroli nad kontem bankowym. Trzeba przyznać, że oszuści się napracowali i ich serwis wygląda nie najgorzej. I dlatego istnieje duże prawdopodobieństwo, że ktoś się nabierze i wpisze dane logowania do konta bankowego w formularzu, co stworzy oszustom pole do manewru, by wyczyścić konto ofiary.

Oszustwo przy wykorzystaniu wizerunku Banku Millenium
Oszustwo przy wykorzystaniu wizerunku Banku Millenium

Spójrz na adres

Nie nabierze się jednak ten, kto spojrzy na adres. Jest on dobrany całkiem dobrze - "bankmillenium-pl.com" nie przykuwa uwagi na pierwszy rzut oka, jednak nie trzeba być specjalistą, by stwierdzić, że coś tu nie gra.

W przypadku otrzymania takiej lub podobnej wiadomości najlepiej jest nie otwierać żadnych odnośników, a całą sprawę skonsultować, dzwoniąc na infolinię banku. W obecnych czasach, kiedy cyberprzestępstwa stają się coraz częstsze, warto regularnie sprawdzać, czy aby na pewno logujemy się na właściwej stronie, a nie tak, jak w przypadku przedstawionym przez Niebezpiecznik.

Bank Millenium przygotował specjalny poradnik dla swoich klientów. Można tam zapoznać się z podstawowymi zasadami zapewniającymi bezpieczeństwo podczas korzystania z bankowości elektronicznej.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)