Patenty Microsoftu dla branży motoryzacyjnej – Toyota jest chętna

Strona głównaPatenty Microsoftu dla branży motoryzacyjnej – Toyota jest chętna
23.03.2017 14:45
Patenty Microsoftu dla branży motoryzacyjnej – Toyota jest chętna
bDXEFVyu

Co Microsoft ma wspólnego z motoryzacją? Coraz więcej. Własnośćintelektualna firmy z Redmond jest dziś kluczowa dla jej dalszegorozwoju szczególnie dziś, gdy rozkwita koncepcja samochodówpołączonych. Wszyscy ci, którzy w to wierzą, mogą jużskorzystać z nowego programu licencjonowania dla branżymotoryzacyjnej, który zainteresowanym pozwoli uzyskać prawo dokorzystania z tych wszystkich technologii od lat rozwijanych wlaboratoriach Microsoftu – takich choćby jak system plików exFATczy kamery Kinect. Poważnie.

bDXEFVxN

Erich Andersen, menedżer własności intelektualnej w Microsofcieprzypomina, że jego firma inwestuje rocznie 11,4 mld dolarów wbadania i rozwój, od ponad 30 lat rozwijając technologienapędzające dziś najnowocześniejsze samochody połączone. Gdzienie spojrzycie – na telematykę, zinformatyzowaną rozrywkę,bezpieczeństwo i inne podsystemy dzisiejszych połączonych aut, tamznajdziecie technologie i innowacje Microsoftu – stwierdziłAndersen.

350197489334511049

Aby producenci aut mogli rozwijać, jak to określono, *jeszczelepsze doświadczenie jazdy *dlakierowców i pasażerów, zaoferowano im więc program licencyjny,obejmujący dostęp do patentów dotyczących takich dziedzininformatyki jak systemy operacyjne, sztuczna inteligencja, czynaturalne interfejsy użytkownika. Na liście tej znajdziemy:

bDXEFVxP

Systemy operacyjne: przez 40 latMicrosoft miał zdobyć niezrównane doświadczenie w budowaniusystemów operacyjnych, od tych dla urządzeń przenośnych, pohiperskalowalne, dla Internetu Rzeczy i chmur. Szkoda tylko, że niktich poza desktopami nie stosuje.Przechowywanie plików: systemplików exFAT ma być wiodącym w branży rozwiązaniem przenośnychnośników danych, takich jak karty SD czy pendrive’y. No cóż,patenty na FAT już wygasły… Łączność: Microsoft uważasię za pionier w łączności Wi-Fi i mobilnej. Zapowiada więcdalsze inwestycje w urządzenia połączone z siecią, bezprzewodową, telegraficzną (sic!) i telefoniczną.

Czujniki: podstawą rozwojuinteligentnego pozyskiwania danych i rzeczywistości rozszerzonej sąinnowacje w czujnikach. Microsoft ma tu długą historię tworzeniaprzełomowych technologii, od inteligentnych piórek po rozpoznawanietwarzy. Faktycznie, Windows Hello działa nieźle, możespopularyzować biometrię w PC bardziej niż jakakolwiek innatechnologia. Czy jednak chcemy aut rozpoznających nam twarze?

Obsługa gestami: rozpoznawaniegestów za pomocą technologii Kinect może służyć do budowanianowych, angażujących rozwiązań dla wirtualnej i rozszerzonejrzeczywistości. Tylko czy rozwiązania w motoryzacji powinny być…angażujące?Graficzne interfejsy użytkownika:Microsoft projektuje i testuje interfejsy, które mają uczynićdoświadczenia użytkownika możliwie bezproblemowym. Potem zaśwydaje Windows 10. Rozpoznawanie głosu: odpierwszych prób sterowania systemu głosem po asystentkę Cortanę,Microsoft ma tu długą historię. I dlatego wszyscy biorą do swoichlodówek i pralek Alexę Amazonu.Multi-Touch: Microsoftprzedstawia się jako lider w technologii wielopunktowego dotyku. Nocóż, wszyscy dziś oferują wsparcie dla 10-punktowego dotyku,nawet Raspberry Pi. Po prostu ludzi z 12 palcami nie jest za wielu.Bezpieczeństwo: Microsoft zawszestara się być przed wszystkimi w rozwoju technologii ochrony danychi informacji. Za przykład stawia tu zapoczątkowaną ponad 10 lattemu inicjatywę Trustworthy Computing oraz aktywne działanie swojejgrupy do walki z cyberprzestępczością.

AI: nową falą komputeryzacji mabyć nasycenie doświadczeń cyfrowych inteligencją. Microsoft,dysponując zarówno technologią jak i rozmachem działania, chce,by ta inteligencja płynęła z jego chmury. [yt=https://www.youtube.com/watch?v=viIBM36p6n4]Więcej na temat koncepcjilicencjonowania Samochodów Połączonych według Microsoftuznajdziecie na stronach ConnectedVehicles. Pierwszym producentem aut, który zainteresował siępatentami firmy z Redmond jest japońskaToyota.

Udostępnij:
bDXEFVyL