Microsoft umacnia pozycję na rynku wyszukiwarek

Strona głównaMicrosoft umacnia pozycję na rynku wyszukiwarek
21.07.2008 13:34
Adam Wróblewski
Adam Wróblewski

Kiedy dwa miesiące temu Microsoft zaprezentował program Live Search Cashback,wielu użytkowników podeszło do nowego pomysłu giganta z Redmondzachowując wielki dystans, momentami nawet kpiąc. Tymczasem, jakwynika ze statystyk za pierwszy pełny miesiąc działania usługi,spotkała się ona ze sporym zainteresowaniem wśródInternautów. Live Search Cashback daje reklamodawcom możliwość oferowaniaużytkownikom bezpośredniego rabatu na produkty, znalezione w wynikuwyszukiwania za pośrednictwem witryn Microsoft. Jako nieliczny,działa też w oparciu o przejście z opcji płacenia za kliknięcie(CPC), na płacenie za konkretne działanie (CPA). Jak wynika znajnowszych wyników badań ComScore od początku jej działania,liczonego od końca maja do końca czerwca, wzrost ilości zapytań dowyszukiwarki Microsoftu wyniósł aż piętnaście punktów procentowych.Jednocześnie udział Live Serach w rynku wyszukiwarek odnotowałznaczący skok o 0,7 i wynosi teraz 9,2%. Cały czas jednak prymsprawuje Google (61,5%), co przedstawia wykres. Korporacja nie liczy na zdobycie części rynku wyszukiwarek, majednak nadzieję, że umożliwiając wykonywanie tańszych zakupówpoprzez swoją wyszukiwarkę, uda mi się zainteresować swoją ofertąjeszcze większą ilość Interanautów. Za wcześnie oczywiście jeszczemówić o sukcesie Live Search Cashback, pierwsze wyniki niewątpliwiedają jednak powody do zadowolenia.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (18)