Sprzedaż pecetów rośnie po raz pierwszy od 2012 roku

Sprzedaż pecetów rośnie po raz pierwszy od 2012 roku
Mariusz Błoński

27.04.2017 10:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kolejne doniesienia o rychłej śmierci peceta mogą być mocno przesadzone, przynajmniej według analityków IDC. Poinformowali oni, że w pierwszym kwartale 2017 roku sprzedaż pecetów wzrosła o 0,6 punktu procentowego rok do roku. To pierwszy kwartał wzrostu od 2012 roku. Może to oznaczać, że – przynajmniej tymczasowo – spadkowy trend sprzedaży komputerów osobistych uległ zatrzymaniu.

O ile oczywiście IDC ma rację, bo analitycy Gartnera są innego zdania. Z ich informacji wynika bowiem, że w ciągu pierwszego kwartału 2017 sprzedaż PC rok do roku spadła o 2,4 p.p. i osiągnęła poziom najniższy od początku 2007 roku.

Jay Chou z IDC mówi, że wraz ze wzrostem popularności smartfonów i tabletów, użytkownicy nie przestali używać pecetów, ale po prostu rzadziej je wymieniają. Jego zdaniem, rynek znajduje się obecnie w cyklu wymiany, co oznacza, że należy spodziewać się wzrostu sprzedaży komputerów osobistych:

Rynek tradycyjnych pecetów przeżywa ciężki okres spowodowany konkurencją ze strony smartfonów i tabletów oraz wydłużonym cyklem wymiany, co doprowadziło do spadku sprzedaży pecetów niemal o 30% w porównaniu z rekordowym rokiem 2011. Jednak, generalnie rzecz biorąc, użytkownicy nie zrezygnowali z pecetów na rzecz innych urządzeń, ale rzadziej je wymieniają. Rynek przedsiębiorstw rozpoczął właśnie wymianę sprzętu, co powinno napędzić wzrost sprzedaży.

W ciągu ostatnich lat spadek sprzedaży pecetów był tak duży, że zmusił największe firmy do zdecydowanych działań. HP wydzieliło produkcję pecetów, by chronić inne wydziały firmy, a Dell wycofał się z giełdy, dzięki czemu może swobodniej działać i nie musi upubliczniać raportów dotyczących finansów czy zamierzeń firmy.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (103)
Zobacz także