Wprowadzenie do programu Blender

Wprowadzenie do programu Blender12.10.2007 12:21
Redakcja

Tworzenie i renderowanie obiektów oraz animacji trójwymiarowychkojarzy się zazwyczaj z drogim, bardzo skomplikowanymoprogramowaniem, mocnym sprzętem oraz dużą dozą determinacji.Podczas I zlotuczytelników namówiliśmy Mateusza Urbanowicza (znanego wieluosobom jako Gom_Jabbar, autora popularnych komiksów), bypomógł w obaleniu tych stereotypów i przygotował dla naszychczytelników wprowadzenie do Blendera - wolnego, rozprowadzanego nalicencji GPL programu do modelowania i renderowania grafiki 3D odość niekonwencjonalnym interfejsie, niewielkim rozmiarze(instalator dla Windows zajmuje mniej niż 10 MB) i przy tymnaprawdę sporych możliwościach. Przy okazji - niezwykle atrakcyjną i przemawiającą do wyobraźniwizytówką Blendera jest stworzony całkowicie w oparciu o wolneoprogramowanie i wydany w ramach licencji Creative Commons film Elephants Dream, którypodczas zlotu wyemitowaliśmy przed prezentacją. W zapisie wideowycięliśmy ten fragment - zainteresowanych odsyłamy do stronydomowej projektu, z której można pobrać Elephants Dream w jakościHD z wielokanałowym dźwiękiem. Z kolei wszystkich, których filmoraz prezentacja zachęcą do własnych eksperymentów, odsyłamy donaszego działu zplikami, skąd pobrać można między innymi samego Blendera. Polecamy Wprowadzeniedo programu Blender (materiał wideo, 30 minut)

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)