Wyniki rankingu Best Brands 2007

Wyniki rankingu Best Brands 200706.08.2007 11:07
Redakcja

Interbrand i BusinessWeek ogłosiły wyniki corocznego rankingu marek Best Brands 2007. Ranking ten gromadzi 100najlepszych marek z całego globu, gdzie najlepszy znaczy tyle, conajdroższy. Marka Microsoft broni drugiej pozycji, Googlekonsekwentnie pnie się w górę. Nadspodziewanie wysokie pozycjezajęły w nim marki Apple i Nintendo. W pierwszej dziesiątcepozostały IBM i Intel. Znacznej zmiany pozycji nie zaobserwowanorównież w przypadku marek Hewlett-Packard, Cisco, Oracle, eBay,Amazon.com i Yahoo!. Poważnego spadku doświadczyła markaDell. Marka z Redmond odrabia drobną stratę wartości sprzed roku iumacnia swoją drugą pozycję w rankingu. Aby zdobyć pierwszą pozycję(od lat to miejsce okupuje Coca-Cola) Microsoft musiałby zwiększyćwartość swojej marki o prawie 7 miliardów dolarów (aż 11% obecnejwartości, która wynosi 58 miliardów 709 milionów USD). Jednakwartość marki Coca-Cola od dwóch lat spada, więc przepaść dzielącaMicrosoft od pierwszej pozycji może się zmniejszyć. Rekordowy wzrost wartości marki w tym roku znów został osiągniętyprzez Google. W zeszłym roku wartość tej marki wzrosła o 42%, w tymaż o 44%! Zapewniło jej to skok o 4 pozycje w górę i 20 miejsce wrankingu. Nintendo podniosło wartość swojej marki o 18% w stosunkudo ubiegłorocznej, co wyniosło ją na 44 pozycję, czyli 7 pozycji dogóry w stosunku do ubiegłorocznych notowań. Podobny wzrostwywalczyła sobie marka Apple. 21% wzrost wartości wyniósł ją o 6pozycji w górę, na miejsce 33. Obie firmy w tym roku wprowadziły narynek rewolucyjne produkty: Nintendo wspaniale sprzedającą siękonsolę do gier Wii, Apple długo oczekiwany smartfon iPhone.Ponadto produkty Apple sprzedają się coraz lepiej na całymświecie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)