Aligator udomowiony
Zapewne wszyscy pamiętamy jedną z bardziej agresywnych aplikacjiAdware - Gator. Związana z szeregiem także darmowych aplikacji (np.Kazaa), kolekcjonowała informacje na temat preferencji użytkownikai wykorzystywała je do selekcji wyskakujących reklam, które mogłygo zainteresować. Firma Claria, która jest autorem tegoż rozwiązania, postanowiłazmienić sposób działania. Claria planuje wkroczyć na rynekprofilowanych reklam w formie zbliżonej do Google AdSense, jednakpragnie dodatkowo budować bazę wiedzy o użytkownikach przez systemyzbierania danych wbudowane w aplikacje (podobnie jak miało tomiejsce w przypadku Gatora). W ten sposób obraz użytkownika będziepełniejszy a reklama jeszcze lepiej wycelowana w jegopotrzeby. Claria pragnie systemem Behaviorlink zainteresować takieinternetowe portale jak MSN czy Yahoo, co w efekcie mogłobyprzynieść potężne zyski.