Adobe rezygnuje z Flasha nie tylko na telefonach

10.11.2011 18:03

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Adobe potwierdził wczoraj koniec Flasha dla urządzeń mobilnych. To jednak nie koniec zmian, zostały jeszcze telewizory.

Równolegle z wdrażaniem materiałów we Flashu na telefonach i tabletach Adobe pracował nad zatarciem granic między wideo w sieci a treścią, którą oglądamy na telewizorach. Telewizory z dostępem do Internetu są coraz popularniejsze i Adobe zamierzał wprowadzić swoją technologię również na te urządzenia, co było jednym z kluczowych zadań w ramach Open Screen Project. Dwa lata temu podpisał nawet porozumienie z producentami układów typu System-on-Chip, jak Broadcom, Intel, STMicroelectronics, NXP Semiconductors i Sigma Designs, co miało umożliwić umieszczanie odtwarzacza Flasha w układach scalonych montowanych w urządzeniach wbudowanych, które mają trafić do naszych domów.

Niestety świat „podłączonych” telewizorów cierpi z powodu bardzo wysokiego stopnia fragmentacji platformy i Flash Player nie jest tu żadnym rozwiązaniem. Adobe zrobi więc krok w tył, co nie jednak oznacza całkowitego wycofania się ze świata telewizorów, Set-topów i odtwarzaczy Blu-ray. Zamiast rozwijać Flash Playera dla przeglądarek na urządzeniach wbudowanych Adobe będzie zachęcać do tworzenia dla nich natywnych aplikacji w Adobe AIR.

Plan Adobe dotyczący urządzeń wbudowanych jest niemal identyczny ze strategią dotyczącą urządzeń mobilnych. W niepamięć odejdzie wtyczka do przeglądarki umieszczonej na telewizorze lub odtwarzaczu Blu-ray, a w miejsce treści dostępnych na stronach internetowych mają pojawić się bogate aplikacje stworzone z wykorzystaniem frameworka AIR for TV. Na telefonach i tabletach zapewne lepiej sprawdzi się HTML5, ale telewizory to jednak inna para kaloszy. Wiadomo na przykład, że CNet, Epix i YouTube już budują swoje aplikacje przeznaczone dla telewizorów Samsunga.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (52)
Zobacz także