Efekt pandemii. Wydajemy więcej niż kiedykolwiek na aplikacje i gry na smartfony

Strona głównaEfekt pandemii. Wydajemy więcej niż kiedykolwiek na aplikacje i gry na smartfony
09.12.2021 18:33
Kupujemy więcej aplikacji niż kiedykolwiek
Kupujemy więcej aplikacji niż kiedykolwiek
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images

Czas pandemii to absolutny boom wydatków na wszelkie oprogramowanie mobilne, czego dowodzą statystyki SensorTower. Wydatki użytkowników smartfonów na gry i aplikacji skoczyły o 19,7 procent rok do roku.

Niechęć użytkowników do wydawania pieniędzy na aplikacje przeszła do przeszłości. Raport wyraźnie wskazuje, że w 2021 roku wydano aż 133 miliardy dolarów na aplikacje przez wszystkich użytkowników smartfonów, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Google konta Apple

Wczytując się w raport SensorTower można zauważyć, że tworzenie płatnych aplikacji na smartfony nadal jest bardziej opłacalne, jeżeli zdecydujemy się je wydać na iOS-a. W tym roku App Store zarobił 85,1 miliardów dolarów, w porównaniu do 47,9 miliarda, które wydali użytkownicy Google Play.

Ciekawszy jednak jednak sam skok rok do roku i w tym wskaźniku Google wyraźnie zyskał. Platforma odnotowała wzrost o 23,5 procent, rok do roku, podczas gdy w przypadku Apple było to zaledwie 17,7 procent.

Najlepiej zarabiająca aplikacja

Zupełnie skrajne są za to najlepiej zarabiające aplikacje w przypadku tych dwóch sklepów. W Google Play jest to Google One, zaś na kolejnych miejscach plasują się Piccoma (japońska usługa subskrypcji mangi) oraz Disney+. W App Store pierwsze miejsce zajął za to TikTok, który w Google Play zajmuje dopiero czwarte miejsce.

Następne dwie pozycje w sklepie Apple należą do YouTube'a oraz Tindera. W ogólnym rozrachunku, najlepiej zarabiającymi aplikacjami w 2021 roku były TikTok, YouTube oraz Piccoma. TikTok był również najchętniej pobieraną aplikacją zgodnie ze statystyką sumującą wyniki obu sklepów.

Zapotrzebowanie na rozrywkę

Pandemia wyraźnie zwiększyła zapotrzebowanie na rozrywkę, także tę w postaci gier mobilnych. Wydatki użytkowników na gry mobilne osiągnęły 89,6 miliardów dolarów łącznie w App Store i Google Play. Stanowi to 12,6 procentowy wzrost rok do roku z 79,6 miliarda dolarów w 2020 r., a także 67,4 procent wszystkich wydatków na aplikacje w tym roku.

Wśród gier w Google Play na trzech pierwszych miejscach znalazły się gry Coin Master, Garena Free Fire oraz Genshin Impact. W App Store na podium popularnych gier pojawiły się Honor of Kings, PUBG Mobile oraz, podobnie jak u konkurenta, Genshin Impact. W ogólnym rozrachunku zwycięzcą okazał się jednak PUBG Mobile.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)