WhatsApp kontynuuje walkę z "fake newsami". W Indiach można teraz weryfikować wiadomości

WhatsApp wciąż walczy z wiadomościami wprowadzającymi w błąd
WhatsApp wciąż walczy z wiadomościami wprowadzającymi w błąd
Oskar Ziomek

02.04.2019 19:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Twórcy serwisu WhatsApp stawiają kolejny krok na drodze do minimalizacji problemu "fake newsów", czyli w tym przypadku wiadomości wprowadzających użytkowników w błąd. To problem, który jest aktualny niezależnie od regionu, ale od dłuższego czasu najwięcej takich przypadków zauważa się w Indiach. Rozwijający się rynek sprzyja bowiem wykorzystywaniu elektronicznych kanałów komunikacji do wysyłania przeróżnych, niezweryfikowanych informacji.

Producenci komunikatora chcą temu zaradzić, a impulsem jest zbliżający się w Indiach okres wyborów. Jak zwraca uwagę serwis XDA Developers, korzystający z WhatsAppa będą mogli w tym czasie korzystać ze specjalnie uruchomionej usługi, która pozwoli zweryfikować wiarygodność otrzymywanych informacji. Serwis nosi nazwę Checkpoint Tipline.

Jedno z zabezpieczeń WhatsAppa przed dezinformacją, czyli oznaczanie podejrzanych linków. Źródło: MSPoweruser.
Jedno z zabezpieczeń WhatsAppa przed dezinformacją, czyli oznaczanie podejrzanych linków. Źródło: MSPoweruser.

Celem usługi jest automatyczne informowanie użytkowników o wiarygodności wiadomości, które zostaną wysłane pod wskazany numer do weryfikacji. Dzięki temu użytkownik będzie mógł się dowiedzieć, czy dana informacja została już zweryfikowana, a jeśli tak – czy została uznana za prawdziwą, fałszywą, wprowadzającą w błąd lub sporną. W ramach usługi dostępna jest weryfikacja informacji tekstowych, linków, zdjęć oraz filmów. Wiadomości mogą być wysyłane w języku angielskim lub w czterech regionalnych, w tym Hindi i Telugu.

WhatsApp i trwająca walka z dezinformacją

O tym, że twórcy WhatsAppa na poważnie podchodzą do problemu fałszywych wiadomości, mogliśmy się przekonać choćby w lutym bieżącego roku, kiedy producenci chwalili się skutecznością swoich systemów rozpoznających konta spamerów. WhatsApp podał wówczas, że miesięcznie usuwane są 2 miliony takich kont, co znacznie zmniejsza liczbę przesyłanych przez komunikator "fake newsów".

Wcześniej mieliśmy też okazję zauważyć, że rynek indyjski traktowany jest przez producentów nieco inaczej od reszty świata. W lipcu ubiegłego roku użytkownicy z Indii musieli się bowiem pogodzić z wyłączeniem możliwości przekazywania wiadomości, podczas gdy dla osób z innych części świata przewidziano tylko ograniczenie maksymalnej liczby odbiorców przekazywanych treści do 20 osób jednocześnie.

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (9)
Zobacz także