Apel policji. Taka sytuacja może spotkać każdego

Apel policji. Taka sytuacja może spotkać każdego

Rozmowa telefoniczna
Rozmowa telefoniczna
Źródło zdjęć: © Pexels
13.04.2024 07:10

Ruszyła kolejna kampania, której organizatorzy apelują do ludzi o rozsądek i ostrożność. Tym razem chodzi o uświadomienie, że podawanie danych dostępowych do konta w banku zawsze jest złym pomysłem.

Internetowi oszuści wciąż polegają na braku świadomości swoich potencjalnych ofiar. Dzięki narzędziom, które pozwalają im na skuteczne podszywanie się na przykład pod pracowników banków, są oni w stanie przekonać nas, że w celu ochrony przed zagrożeniem lub z powodu problemów technicznych, konieczne jest przekazanie danych do logowania do bankowości elektronicznej.

Policja informuje o nowej kampanii, w której apeluje się do społeczeństwa o ostrożność. W ramach kampanii "Bankowcy dla CyberEdukacji" powstała seria krótkich filmów, w której znane osoby opowiadają, jak korzystać z cyfrowych usług bankowych w taki sposób, by nie doszło do tragedii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kampania powstała w wyniku współpracy Związku Banków Polskich, Fundacji Warszawski Instytut Bankowości i Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa z Policją. Jej celem jest uświadomienie społeczeństwa o ryzyku, jakie niesie za sobą korzystanie z internetu, a także przekazanie wskazówek, jak chronić swoje dane w sieci.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak czytamy w komunikacie na stronie policji, należy pamiętać, że jeśli ktoś zadzwoni i poprosi o przekazanie danych, takich jak np. kod BLIK czy hasło do logowania do konta, kod autoryzacyjny z wiadomości SMS, to na pewno oszust. Pracownicy banków nie proszą o takie dane.

Nawet jeśli ktoś podaje się za pracownika banku, dzwoni z numeru banku i zna twoje imię i nazwisko, nadal może być oszustem. Wszelkie próby wyłudzenia danych dostępowych do konta bankowego powinny wzbudzać twoją czujność. Należy uważać – cyberprzestępcy są bardzo dobrzy w manipulacji. Jeśli chcesz zweryfikować, czy masz do czynienia z pracownikiem takiej instytucji, rozłącz się, odczekaj chwilę i na spokojnie, ręcznie wybierz numer infolinii bankowej. Tam uzyskasz wszelkie informacje.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Jesteś świadkiem próby oszustwa?Poinformuj nas o tym zdarzeniu!

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)