Jak wygenerować spis treści w LibreOffice Writer?

Jak wygenerować spis treści w LibreOffice Writer?
Przemysław Kreft

11.02.2017 08:03, aktual.: 22.05.2018 12:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Darmowy edytor tekstu LibreOffice Writer możemy spokojnie wykorzystywać podczas tworzenia rozbudowanych dokumentów, jak prace naukowe czy książki. Tego typu teksty wymagają zazwyczaj stworzenia spisu treści – ręczne wykonanie tego zadania może zająć sporo czasu. Na szczęście Writer wyposażono w narzędzie do automatycznego generowania spisu treści. Poniżej znajdziecie prosty przykład, jak z niego korzystać.

W celu poprawnego wygenerowania spisu treści musimy najpierw odpowiednio przygotować nasz tekst. Wszystkie tytuły i nagłówki tego samego poziomu muszą mieć jednolity styl. Zaznaczamy kolejne fragmenty i wybieramy odpowiedni styl z listy w lewym górnym rogu.

Obraz

Po przygotowaniu tekstu możemy przystąpić do dodawania spisu treści.

Obraz

Ustawiamy kursor w miejscu, w którym ma pojawić się spis. Z menu Wstaw wybieramy część Spis treści i indeks, a następnie Spis treści, indeks lub bibliografia.

Obraz

W otwartym oknie mamy dostęp do szczegółowej konfiguracji spisu treści. Możemy dowolnie ustalać jego poziomy, styl, kolor tła itp. Cały czas możemy obserwować zmiany na podglądzie z lewej strony. Zatwierdzamy wybór przyciskiem OK.

Obraz

Spis treści został automatycznie wygenerowany.

Obraz

Co ważne, możemy dalej dokonywać zmian w naszym tekście. Wystarczy bowiem kliknąć prawym przyciskiem spis i wybrać pozycję Aktualizuj indeks, by Writer uwzględnił nasze zmiany i zaktualizował spis treści.

Obraz

Pakiet LibreOffice (z edytorem Writer) możecie znaleźć w naszej bazie oprogramowania, w wersjach na Windowsa oraz macOS-a.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (12)
Zobacz także