LibreOffice Calc: jak sumować?

Strona głównaLibreOffice Calc: jak sumować?
30.03.2022 09:43
sumujemy w LibreOffice Calc
sumujemy w LibreOffice Calc
Źródło zdjęć: © dobreprogramy

Sumowanie w LibreOffice Calc to jedno z podstawowych działań. W arkuszu kalkulacyjnym możemy przeprowadzić wiele takich operacji, które wspomogą nas w bardziej złożonych obliczeniach.

Calc z pakietu LibreOffice to arkusz kalkulacyjny, który może być alternatywą dla Excela z pakietu Microsoft Office. Daje wiele możliwości, do tego jest całkowicie darmowy, nawet dla zastosowań komercyjnych. Może jednak nieco zaskoczyć użytkowników, którzy mają pierwszy raz do czynienia z programem. Zaczynamy od podstaw!

LibreOffice Calc: Jak sumować?

Działanie sumowania w arkuszu Calc możemy przeprowadzić na dwa sposoby. Ten łatwiejszy, przekłada się właściwie na dwa kliki myszki.

LibreOffice Calc: dwa kliki i mamy sumę
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Krzysztof Fiedor
LibreOffice Calc: dwa kliki i mamy sumę

Otóż, wystarczy odnaleźć poniżej górnego menu symbol dużej litery Σ (sigma, z alfabetu greckiego, odpowiada za funkcję), po kliknięciu wybieramy SUMA, i to tyle, zatwierdzamy ENTEREM a wynik sumy zaznaczonych komórek pojawi się w pierwszej, poniżej.

Drugi sposób jest dla tych, co lubią "w klawiaturę". Wchodzimy w edycję komórki, wpisujemy znak równości =, następnie wpisujemy SUMA, w kolejnym kroku w nawiasach "()" wpisujemy zakres komórek, które chcemy zsumować. W efekcie pojawi się cyfra odzwierciedlająca sumę z wybranych komórek.

LibreOffice Calc: sumowanie "z palca"
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Krzysztof Fiedor
LibreOffice Calc: sumowanie "z palca"

LibreOffice Calc to świetne narzędzie do pracy zarówno w firmie, jak i w domu. Arkusz kalkulacyjny z ogromem możliwości, do tego całkowicie bezpłatny. Kolejne porady przeczytacie już wkrótce.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)