Jakie zmiany czekają Google Play?

Strona głównaJakie zmiany czekają Google Play?
20.11.2012 15:34
Marcin Paterek
Marcin Paterek

Najnowsza aktualizacja Google Play nie tylko wprowadziła kilka poprawek w działaniu samego sklepu, ale okazała się również kopalnią informacji na temat dalszych planów rozwoju platformy. Z analizy kodu źródłowego aplikacji wynika, że koncern chce m.in. zacieśnić związek między Play a portalem społecznościowym Google+, a także skuteczniej walczyć ze szkodliwymi aplikacjami.

Najważniejszą zmianą wydaje się być zintegrowanie sklepu z Google+. Wkrótce do napisania recenzji aplikacji konieczne będzie zalogowanie się do konta na portalu społecznościowym, co z kolei będzie mieć dalsze konsekwencje — każda opinia będzie podpisana imieniem i nazwiskiem, a obok tekstu pojawi się zdjęcie autora. Biorąc pod uwagę fakt, że na świecie jest już ponad 500 milionów urządzeń z Androidem, firma może w ten sposób tchnąć nieco więcej życia w Google+. Przy okazji widać w tym konsekwentną strategię koncernu, która zakłada „uspołecznienie” wszystkich swoich usług.

350033758436681665

Inne wychwycone zmiany są nieco bardziej subtelne. Jedną z nich ma być możliwość składania zamówień przedpremierowych, choć na razie nie wiadomo, czego miałyby one dotyczyć. Być może Google chce w ten sposób oszacować liczbę chętnych na nowe modele urządzeń z serii Nexus, które można zamówić poprzez Play? Druga zmiana dotyczyć będzie procesu wychwytywania szkodliwych aplikacji — podobnie jak w przeglądarkowej wersji sklepu, Google Play na Androidzie pozwoli na oznaczenie programu jako potencjalnie groźnego. Użytkownik zgłaszający taką uwagę będzie mógł opisać, co stało się z jego danymi po zainstalowaniu aplikacji.

Gigant z Mountain View nie zwalnia tempa także w przypadku Google Play Music, czyli sklepu z muzyką, który 13 listopada rozpoczął działalność w pięciu krajach Starego Kontynentu. Armonia, europejska organizacja powołana przez wydawców muzyki w celu uproszczenia procesu licencjonowania, ogłosiła, że rozpoczęła współpracę z Google. Na mocy umowy, która została zawarta na początku miesiąca, koncern zyskał prawa do sprzedaży ok. 5,5 miliona utworów (w tym takich artystów, jak Lady Gaga czy Rihanna) na terenie 35 państw.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (26)