Oszustwo "na Blika" powraca. Nie reaguj na takie SMS-y

Oszustwo "na Blika" powraca. Nie reaguj na takie SMS‑y

Oszustwo na BLIK powraca
Oszustwo na BLIK powraca
Źródło zdjęć: © Pixabay
Karolina Modzelewska
08.02.2022 18:57, aktualizacja: 09.02.2022 08:04

Oszuści po raz kolejny rozsyłają do Polaków fałszywe SMS-y o treści: "BLIK. Ktoś wysłał ci przelew na telefon 350 zł". CSIRT KNF ostrzega, że zamieszczone w nich linki prowadzą do podrobionej strony, która wyłudza hasła do bankowości elektronicznej.

Pod koniec stycznia informowaliśmy o fali SMS-ów, które trafiały na telefony Polaków. Oszuści próbowali wykorzystać wizerunek BLIK-a, aby wyłudzić wrażliwe dane (m.in. login do bankowości internetowej, PESEL czy PIN do aplikacji mobilnej), a następnie przejąć środki zgromadzone na kontach swoich ofiar.

CSIRT KNF, czyli Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego informuje, że oszuści nie odpuścili i po raz kolejny, podszywając się do BLIK, atakują Polaków. Treść rozsyłanych SMS-ów pozostała praktycznie bez zmian. Zmodyfikowana została tylko kwota "oferowana" przez oszustów. Tym razem zamiast 450 złotych, oferują 350 złotych.

W wiadomościach znajduje się link prowadzący do fałszywej witryny internetowej, gdzie znajduje się formularz. Wymusza on podanie wrażliwych danych, niezbędnych do odebrania rzekomego przelewu – loginu i hasła do bankowości internetowej, numeru PESEL czy PIN-u do aplikacji mobilnej. Przekazanie takich danych oszustom może skutkować utratą wszystkich środków zgromadzonych na koncie. Zamiast przelewu otrzymamy przykrą niespodziankę.

Kampania dopiero napiera tempa i może przyjmować różne formy. Warto o tym pamiętać i unikać klikania w podejrzane linki – przesłane zarówno w SMS-ach, jak i wiadomościach e-mail. Nie należy również udostępniać wrażliwych danych. Nigdy nie wiadomo, w jakie ręce trafią i w jaki sposób zostaną wykorzystane.

Jesteś świadkiem próby oszustwa?Poinformuj nas o tym zdarzeniu!

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)