Żabka zmienia regulamin aplikacji. Od czerwca koniec Żappka Pay
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Żabka zmienia regulamin aplikacji mobilnej Żappka, przy okazji usuwając z programu część elementów. Z aplikacji zniknie między innymi system płatności Żappka Pay, który pozwalał podpiąć kartę do aplikacji mobilnej, a później płacić telefonem przy kasie w sklepie. Biuro prasowe Żabki podkreśla, że chodzi o tymczasowe wyłączenie lub gruntowną przebudowę niektórych modułów aplikacji.
Żabka wysyła e-maile do klientów korzystających z aplikacji mobilnej Żappka, informując o zmianach, w tym o nowym regulaminie. Z aplikacji zniknie szereg elementów, a część usług zostanie wyłączona. Od 17 czerwca 2024 toku w sklepach nie będzie już można dokonać płatności z wykorzystaniem Żappka Pay. To system, który pozwalał podłączyć kartę płatniczą do aplikacji w telefonie, a potem zabezpieczyć hasłem lub biometrią i w ten sposób płacić za zakupy w stacjonarnych sklepach Żabka.
Chcemy, aby nasi klienci mogli cieszyć się jak najbardziej pozytywnymi doświadczeniami związanymi z korzystaniem z Żappki, dlatego regularnie dokonujemy kompleksowych przeglądów i rozwijamy funkcjonalności dostępne dla jej użytkowników. Po dokładnej analizie zdecydowaliśmy o tymczasowym wyłączeniu lub gruntownej przebudowie niektórych modułów aplikacji - Żabka Pay, Żabka Post, subskrypcji, kuponów, przelewu żappsów, Żabu oraz Żabka Nano. Wprowadzone zmiany pozwolą zapewnić naszym klientom jeszcze wyższy poziom wygody oraz lepszą użyteczność aplikacji, w odpowiedzi na ich oczekiwania.
Z aplikacji Żappka znikną także inne funkcje. Pod koniec lipca klienci muszą liczyć się m.in. z wyłączeniem historii Żappsów oraz przelewów Żappsów. Z aplikacji zniknie również mobilna gra Żabu oraz usługa Żappka Post, która pozwala śledzić zamówienia internetowe kierowane do odbioru w sklepie stacjonarnym.
Aplikacja sieci sklepów Żabka to kolejny produkt w ostatnim czasie, który zostaje zubożony o jedną z metod płatności. Podobne ruchy w tym samym czasie realizowane są m.in. w banku PKO BP - gdzie z aplikacji mobilnej IKO znika możliwość podpięcia karty oraz Banku Millennium. W obydwu przypadkach rekomendowaną alternatywą jest skorzystanie ze zbliżeniowego Blika, w przypadku którego konieczne jest wskazanie konta, z którego będą pobierane środki po bezdotykowej płatności telefonem z NFC.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl