Opera wykorzysta ChatGPT. Będzie mniej czytania

Opera wykorzysta ChatGPT. Będzie mniej czytania

Przeglądarka Opera
Przeglądarka Opera
Źródło zdjęć: © Opera
13.02.2023 13:10

ChatGPT i inne rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję odegrały istotną rolę w ostatnim tygodniu. Microsoft i Google rywalizują o to, kto lepiej wykorzysta SI w wyszukiwarce. Tymczasem na scenie pojawia się też Opera ze swoim pomysłem na ChatGPT.

Wokół OpenAI i stworzonego przez firmę narzędzia ChatGPT w ostatnim czasie robi się naprawdę głośno. W minionym tygodniu szczególnie ciekawe dla fanów nowych technologii było ogłoszenie Microsoftu, który ma zamiar udostępnić narzędzie w przeglądarce Edge, a także w wyszukiwarce Bing. Była to odpowiedź na zapowiedź Google Bard, czyli sztucznej inteligencji, która ma konkurować z Chat GPT. Teraz na scenie pojawia się kolejny gracz.

Opera ma zamiar wykorzystać ChatGPT w przeglądarce w celu ułatwienia korzystania z internetu zwykłym użytkownikom. Sztuczna inteligencja będzie miała bardzo proste zadanie. Będziemy mieć mniej czytania.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Na oficjalnym blogu poświęconym przeglądarce Opera możemy przeczytać o planach wykorzystania sztucznej inteligencji do streszczania internetowych artykułów. Do przeglądarki ma trafić nowy przycisk "Shorten", czyli "Skróć", który pozwoli na filtrowanie treści z danego tekstu w celu pozyskania najważniejszych informacji.

- Opera wierzy, że dzięki rozwiązaniom sztucznej inteligencji służącym do generowania tekstu, obrazu i dźwięku jak i niezliczonych innych form, stoimy u progu nowej ery kreatywności w sieci. To dlatego przekształcamy przeglądarkę, by pozwolić użytkownikom korzystanie z wszystkich zasobów i wykorzystanie ich pełnego potencjału w najlepszy możliwy sposób - powiedział Krystian Kolondra z Opera.

Biorąc pod uwagę, jak wiele treści pojawia się w sieci i jak długie one czasem bywają, przycisk do streszczania artykułów może być naprawdę pożądaną funkcją. Szczególnie jeśli wziąć pod uwagę popularność TikToka czy YouTube Shorts. Żyjemy w czasach, gdy krótkie treści lepiej trafiają do masowego odbiorcy, więc może to samo wydarzy się w kontekście artykułów. W każdym razie może to zwiastować koniec przekopywania się przez kolejne akapity, by dowiedzieć się, która niedziela będzie handlowa.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (39)