Logowanie przez Facebooka. Ta metoda zaczyna budzić spore obawy

Logowanie przez Facebooka. Ta metoda zaczyna budzić spore obawy

Opcja logowania przez Facebooka znika ze stron internetowych
Opcja logowania przez Facebooka znika ze stron internetowych
Źródło zdjęć: © Getty Images | Jaap Arriens
Konrad Siwik
09.09.2022 15:00, aktualizacja: 12.09.2022 12:47

Z dużym prawdopodobieństwem istnieją serwisy i strony internetowe, na które logowaliście się za pomocą Facebooka. Jeśli jednak nie korzystaliście z tej metody, możecie być z siebie dumni. Okazuje się, że wiele firm rezygnuje z niej z powodu obaw użytkowników o ich prywatność.

Opcja logowania przez Facebook znika ze stron internetowych, ponieważ konsumenci domagają się lepszej prywatności – o czym donosi CNBC. Na przełomie ostatniego miesiąca producent sprzętu komputerowego Dell zrezygnował z możliwości logowania się na jego stronie za pośrednictwem "pierworodnego syna" Zuckerberga. Analogiczny krok wykonały inne duże firmy i serwisy takie jak Nike, Patagonia, Twitch, Best Buy, Ford Motor, Pottery Barn czy Match (odpowiednik Tindera).

Taki ruch ze strony marek to wyraźny sygnał, że z Facebookiem jest coraz gorzej, a jego użytkownicy tracą zaufanie do serwisu. Warto mieć na uwadze, że jeszcze kilka lat temu logowanie za pośrednictwem "najpopularniejszego serwisu społecznościowego" było jedną z domyślnych opcji na wielu stronach internetowych.

Jen Felch, dyrektorka ds. cyfrowych i technologii informacyjnych w firmie Dell, powiedziała, że ludzie przestali używać loginów społecznościowych z powodów, które obejmują obawy dotyczące bezpieczeństwa, prywatności i udostępniania danych.

"Jedną z rzeczy, które obserwujemy w całej branży, jest coraz więcej zagrożeń bezpieczeństwa lub przejęć kont, niezależnie od tego, czy jest to Instagram, Facebook, czy cokolwiek innego" – powiedziała Jen Felch. "Myślę, że ludzie świadomie podejmują decyzję o odizolowaniu konta w mediach społecznościowych, zamiast łączyć je z innymi stronami" – wyjaśniła.

Znikająca opcja logowania to najnowszy znak zmniejszającego się wpływu Facebooka na internet po ponad dekadzie spektakularnego wzrostu. Strony internetowe widzą w nim coraz mniejszą wartość w dużej mierze dlatego, że konsumenci tracą do niego zaufanie. Ma to oczywiście związek ze skandalem Cambridge Analytica, gdzie firma zebrała dane osobowe 87 milionów profili na Facebooku i wykorzystała je do kierowania reklam w kampanii prezydenckiej w 2016 r. Z kolei podczas pandemii Covid-19 użytkownicy Facebooka byli zalewani błędnymi informacjami na temat masek i szczepionek.

Konrad Siwik, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (24)