YouTube zmienia zasady. O reklamach zdecyduje automat

YouTube
YouTube
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images
Oskar Ziomek

08.09.2023 14:11, aktual.: 08.09.2023 15:14

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

YouTube wprowadza nowe zasady związane z zamieszczaniem reklam do filmów. Zdaniem administratorów twórcy powinni skupić się na tworzonych treściach, zamiast analizie jaki rodzaj reklam jest najlepszy w ich przypadku, wobec czego od listopada z YouTube Studio zniknie sporo opcji.

W praktyce chodzi o znaczne uproszczenie kwestii dodawania reklam na YouTubie do dłuższych formatów wideo. Obecnie twórcy mogą samodzielnie zdecydować w YouTube Studio, czy reklama ma się wyświetlać przed czy po filmie oraz czy wideo może być pomijalne. Od listopada YouTube pozwoli twórcom decydować jedynie czy chcą reklamy, czy nie, a szczegółami zajmie się automat. Na podstawie zachowania widzów sam dobierze reklamy w najkorzystniejszy sposób.

Oznacza to równocześnie, że twórca nie będzie mógł ręcznie wpłynąć na przykład na to, czy po jego filmie pojawiają się reklamy, które można pominąć i czy w ogóle umieszczanie ich po nagraniu jest dla niego dostatecznie korzystne. Nadal ręcznie będzie można za to włączyć reklamy wyświetlane w trakcie filmu i ich szczegóły dostosowywać samodzielnie - dokładnie tak samo jak dotychczas.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

YouTube zapewnia, że automat decydujący o rodzaju wyświetlanych reklam będzie działać tak, by zoptymalizować doświadczenie dla widzów - zadbać o ich pozytywne odczucia z oglądania filmów przy jednoczesnym uwzględnieniu maksymalizacji zysku dla twórcy. Warto przypomnieć, że krótsze filmy Shorts na YouTubie monetyzowane są w zupełnie inny sposób i opisane wyżej zasady z założenia nie mają do nich zastosowania.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Brak danych.
Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)