Zadzwonili z "banku"? Rozłącz się, jeśli padną takie słowa
Gdy odbierasz telefon od osoby podającej się za pracownika banku, powinieneś zachować szczególną ostrożność. Oszuści wykorzystują spoofing telefoniczny - podszywają się pod autentyczne numery infolinii banków i pracowników, aby manipulować rozmową i wyłudzić pieniądze z konta.
Na szczęście, takie ataki da się łatwo zidentyfikować. W trakcie rozmowy można usłyszeć specyficzne zwroty, które pomogą zorientować się, że po drugiej stronie linii znajduje się oszust. Głównym celem ataku jest wywołanie strachu o środki na koncie i manipulacja rozmową tak, aby rozmówca był przekonany, że musi natychmiast działać, by "zabezpieczyć" swoje finanse.
Zazwyczaj oszuści przekazują fałszywą informacje, że zablokowano ważną transakcję, ktoś wziął pożyczkę na dane ofiary lub wykonano duży przelew i niezbędne jest natychmiastowe działanie, aby ochronić środki na koncie. Przestraszona ofiara, sądząc, że jej pieniądze są zagrożone, może bez namysłu zacząć wykonywać polecenia, co dopiero prowadzi do utraty środków.